کد خبر : 41286

فروش محصولات شیمیایی وارداتی همچنان متوقف است؛

کاهش عرضه زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام و افزایش قیمت متانول پتروشیمی شیراز

با توجه به کاهش عرضه زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام و همچنین کاهش قیمت پایه تقاضای این محصول در بازار ایران افزایش پیدا کرده است

کاهش عرضه زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام و افزایش قیمت متانول پتروشیمی شیراز

پتروتحلیل- قیمت متانول پتروشیمی شیراز در هفته جاری و در بازار ایران با کمی افزایش نسبت به هفته قبل  2 هزارتومان در هر کیلو توسط معامله گران پیشنهاد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از از کانگورو، وب سایت تخصصی فروش محصولات پتروشیمی، همچنین قیمت زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم در بازار ایران با افزایش مواجه شد و به رقم  4 هزار و 200تومان رسید، قیمت اورتوزایلین نیز با روندی ثابت نسبت به هفته گذشته  3 هزار 950 تومان در هر کیلو پیشنهاد شد.

در همین حال قیمت حواله زایلین مخلوط 3 هزار و 900 تومان، حواله اورتوزایلین 3 هزار و 600 تومان و حواله متانول پتروشیمی شیراز هم یک هزار و 750 تومان در هر کیلو عنوان می شود.

این در حالی است که با توجه به کاهش عرضه زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام و همچنین کاهش قیمت پایه تقاضای این محصول در بازار ایران افزایش پیدا کرده است.

 همچنین با توجه به افزایش عرضه متانول شیراز،  رقابت برای این محصول از 10 درصد به 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

 در همین حال با توجه به مشخص نبودن وضعیت نرخ  ارز و عدم تعلق ارز به وارد کنندگان، معامله گران همچنان فروش محصولات وارداتی شیمیایی را متوقف کرده اند.

از سوی دیگر در بازارهای آسیایی نیز در هفته جاری، قیمت متانول در چین کاهش داشت و به طور میانگین 350 دلار در هر تن گزارش شد، بیشترین رقم متانول در چین 402 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده است. در کره نیز روند قیمت متانول با کاهش، به طور میانگین 390 دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است. همچنین در سنگاپور و مالزی قیمت متانول روندی ثابت داشت و حدودا 430 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد، اما در تایوان و هندوستان، روند بازار اندکی نزولی بود.

 

ارسال نظر