کد خبر : 41275

ارائه قیمت‌های مختلف از جانب فروشندگان پلی پروپیلن و پلی اتیلن جنوب شرق آسیا برای بازار اندونزی

تولیدکننده‌ی دیگری از جنوب‌شرق آسیا در نرخ پلی پروپیلن خود در مقایسه با ماه ژوئن 50 تا 60 دلار افزایش اعمال کرد اما قیمت‌های پلی اتیلن را بدون تغییر نگه داشت

ارائه قیمت‌های مختلف از جانب فروشندگان پلی پروپیلن و پلی اتیلن جنوب شرق آسیا برای بازار اندونزی

پتروتحلیل- معامله‌کنندگان اندونزیایی رفته‌رفته قیمت‌های پیشنهادی پلی پروپیلن و پلی اتیلن وارداتی از جانب تولیدکنندگان جنوب‌شرق آسیا را برای ماه جولای دریافت می‌کنند؛ نرخ‌هایی که با سیاست‌های قیمت‌گذاری متفاوتی ارائه شده‌اند. 

به گزارش «پتروتحلیل»، اگرچه نظر به روند کاهشی در بازار داخلی پلی پروپیلن چین که ناشی از افت در بازار معاملات آتی، تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین و همچنین ضعف فعلی تقاضا است، بازارهای پلی پروپیلن منطقه ضعف داشته‌اند، اما تولیدکنندگان جنوب‌شرق آسیا تصمیم گرفته‌اند روی قیمت‌های پیشنهادی خود برای ماه جولای ثابت بمانند.

در خصوص پلی اتیلن، قیمت‌های ماه جولای هم‌راستا با انتظارات ابتدایی معامله‌کنندگان مطرح شد و روندی ثابت تا کاهشی داشت، آن هم به علت تقاضای ضعیف ناشی از فصل رکود و همچنین روند کاهشی بازار پلی اتیلن در چین. 

تولیدکننده‌ای در جنوب‌شرق آسیا قیمت‌های پلی پروپیلن گرید رافیا و پروپیلن کوپلیمر دسته‌ای گرید تزریقی موعد ماه جولای خود برای اندونزی را 10 تا 20 دلار در هر تن بالا برد اما قیمت‌های پروپیلن کوپلیمر رندوم گرید تزریقی را نسبت به ماه گذشته بدون تغییر اعلام کرد. ضمناً این تولیدکننده قیمت‌های پلی اتیلن سبک ماه جولای خود را نسبت به ماه ژوئن 40 دلار کاهش داد.

تولیدکننده‌ی دیگری از جنوب‌شرق آسیا در نرخ پلی پروپیلن خود در مقایسه با ماه ژوئن 50 تا 60 دلار افزایش اعمال کرد اما قیمت‌های پلی اتیلن را بدون تغییر نگه داشت.

اطلاعات شاخص تحلیلی ChemOrbis، با تایید مطلب بالا، نشان می‌دهد متوسط هفتگی قیمت‌های پلی پروپیلن گرید رافیای وارداتی در اندونزی اخیراً پس از بالا رفتن در ماه جولای روندی افزایشی به خود گرفته اما قیمت‌های پلی اتیلن وارداتی این هفته نیز به افت خود ادامه داده است.

ضمناً وضعیتی مشابه در مالزی هم برقرار بوده است. تولیدکننده‌ای از جنوب‌شرق آسیا قیمت‌های پلی پروپیلن ماه جولای خود برای این کشور را 10 تا 20 دلار در هر تن بالا برد اما قیمت‌های این هفته خود برای گریدهای پلی اتیلن سبک را 30 دلار در هر تن کاهش داد.

 

ارسال نظر