کد خبر : 41272

پیش بینی ها از بازار پلیمر؛

انتظار افت قیمت پایه پلیمرها متاثر از ریزش بازار چین

انتظار می رود PVC ها، پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله و همچنین پلی پروپیلن ها نیز تحت تاثیر نرخ دلار افزایش اندکی را تجربه کنند

انتظار افت قیمت پایه پلیمرها متاثر از ریزش بازار چین

پتروتحلیل- در هفته منتهی به 29 ژوئن 2018 قیمت محصولات پلیمری در بازار ترکیه و منطقه GCC  با ثبات بود، اما در مقابل در  بازار چین که بر قیمت های پایه ایران تاثیر گذار است، روندی نزولی داشت. 

به گزارش «پتروتحلیل»، در نتیجه در این هفته پلی اتیلن سنگین فیلم با 35 دلار در هر تن بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.پس از آن پلی اتیلن سنگین تزریقی با 20 دلار کاهش قرار دارد. همچنین پلی اتیلن سنگین بادی، سبک خطی و فیلم نیز به ترتیب با 17 و 15 دلار کاهش مواجه شدند.

بدین ترتیب و با توجه به اتفاقات رخ داده در بازارهای جهانی در کنار رشد تقریبا 5 تومانی دلار دولتی انتظار می رود روند کلی قیمت ها نزولی باشد و در مورد برخی از کالاها که ثبات کامل جهانی داشتند، انتظار می رود قیمت ها اندکی صعودی باشد. بدین ترتیب انتظار می رود بیشترین کاهش قیمت پایه را پلی اتیلن سنگین تزریقی و با 482 ریال کاهش تجربه کند و پس از آن پلی اتیلن سنگین فیلم با پتانسیل کاهشی برابر با 393 ریال قرار دارد. پلی اتیلن سنگین بادی هم می تواند کاهشی معادل 110 ریال را تجربه کند و دو کالای پلی اتیلن سبک خطی و فیلم نیز به نظر می رسد کاهش بسیار اندکی را تجربه کنند و یا ثابت بمانند.

انتظار می رود PVC ها، پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله و همچنین پلی پروپیلن ها نیز تحت تاثیر نرخ دلار افزایش اندکی را تجربه کنند. البته کالای PVC در بازار های جهانی هم تقریبا 2 دلار افزایش داشته است.

البته لازم به ذکر است که با تغییر نرخ دلار مبنای محاسبه کلیه پیش بینی های فوق دستخوش تغییر خواهند شد.

 

ارسال نظر