کد خبر : 41255

کاهش قیمت زایلین مخلوط به دلیل افزایش عرضه پتروشیمی بندرامام؛

توقف فروش محصولات شیمیایی وارداتی در بازار ایران ادامه دارد

با توجه به مشخص نبودن وضعیت نرخ ارز ، معامله گران همچنان فروش محصولات وارداتی شیمیایی را متوقف کرده اند

توقف فروش محصولات شیمیایی وارداتی در بازار ایران ادامه دارد

پتروتحلیل- قیمت متانول پتروشیمی شیراز در هفته جاری و در بازار ایران با روندی نسبتا ثابت نسبت به هفته قبل یک هزار و 950 تومان در هر کیلو توسط معامله گران پیشنهاد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از از کانگورو، وب سایت تخصصی فروش محصولات پتروشیمی، همچنین قیمت زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم در بازار ایران با کاهش به  4 هزار و 150 تومان رسید، قیمت اورتوزایلین نیز با روندی ثابت نسبت به هفته گذشته  3هزار 950 تومان در هر کیلو پیشنهاد شد.

در همین حال قیمت حواله زایلین مخلوط 3 هزار و 800 تومان، حواله اورتوزایلین 3 هزار و 600 تومان و حواله متانول پتروشیمی شیراز هم یک هزار و 730 تومان در هر کیلو عنوان می شود.

این در حالی است که با توجه به حجم افزایش عرضه  زایلین مخلوط پتروشیمی بندر امام ، تقاضا برای این محصول در بازار ایران کاهش پیدا کرده است.

 همچنین با توجه به توافق اوپک مبنی بر افزایش تولید نفت و کاهش قیمت های جهانی در بازار داخل نیز مواد شیمیایی با کاهش قیمت مواجه شدند.

 در همین حال با توجه به مشخص نبودن  وضعیت نرخ  ارز ، معامله گران همچنان فروش محصولات وارداتی شیمیایی را متوقف کرده اند.

از سوی دیگر در بازارهای آسیایی نیز در هفته جاری، قیمت متانول در چین کاهش داشت و به طور میانگین 356 دلار در هر تن گزارش شد، بیشترین رقم متانول در چین 398 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده است. در کره نیز روند قیمت متانول با ثبات قیمت و به طور میانگین 395 دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است. همچنین در سنگاپور و مالزی قیمت متانول روندی افزایشی داشت و حدودا 430 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد، اما در تایوان و هندوستان، روند بازار اندکی نزولی بود.

 

ارسال نظر