کد خبر : 41254

کاهش قیمت‌های پی وی سی از سوی تاجران هندی برای رقابت در بازار

یک تولیدکننده تایوانی قیمت‌های گرید k67 خود را 10 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته بالا برد و اظهار داشت: ما تا الآن فروش خوبی داشته‌ایم

کاهش قیمت‌های پی وی سی از سوی تاجران هندی برای رقابت در بازار

پتروتحلیل-عرضه‌کنندگان بزرگ بین‌المللی موفق شدند علی‌رغم موسم بارندگی در کشور هند، تمام سهمیه‌های تخصیصی پی وی سی ماه جولای خود برای بازار هند را با افزایش‌های نسبی به فروش برسانند.

به گزارش «پتروتحلیل»، خریداران هندی نیز برای انجام معاملات ماه جولای خود، به جای پذیرش قیمت‌های نه‌چندان مناسب و گزاف بازار داخلی، مشکلی برای پذیرش قیمت‌های اندکی بالاتر فروشندگان خارجی نداشتند.

بی‌میلی خریداران به پی وی سی داخلی باعث شد تعدادی از تاجران هندی در قیمت‌های پیشنهادی خود کاهش صورت دهند تا از میدان رقابت با بازار وارداتی عقب نیفتند.

قیمت‌های پی وی سی 67 داخلی شاهد کاهش‌هایی 1000 تا 3000 روپیه در هر تن (15 تا 44 دلار) در مقایسه با هفته‌ی گذشته کاهش داشت و در حال حاضر در نرخ 74 تا 78 هزار روپیه در هر تن (1097 تا 1156 دلار) (با شرایط ex-warehouse هند، نقد) قرار دارد. تاجری هندی اظهار داشت: « عرضه‌کنندگان کره‌ی جنوبی، تایوانی و ژاپنی عمدتاً تمام سهمیه‌های تخصیصی خود برای ماه جولای رو فروخته‌اند چراکه خریداران از قیمت‌های پیشنهادی آنان، حتی با 10 تا 20 دلار افزایش، راضی هستند. این مسئله باعث شده تاجران داخلی نیز قیمت‌های خود را پایین بیاورند. با این حال، اکثر خریداران نیز تا همین الآن نیازهای خود را از منابع وارداتی تامین کرده‌اند و تقاضا نیز با توجه به موسم بارندگی،  به‌تدریج کاهش خواهد یافت.

در هند، بازه کلی قیمت‌های پی وی سی گرید k67 وارداتی برای منابع تایوانی، ژاپنی و جنوب‌شرق آسیا در حال حاضر در نرخ 960 تا 990 دلار در هر تن (CIF، نقد) گزارش شده و گرید k67 ایرانی نیز با شرایط فروش یکسان در نرخ 925 دلار در هر تن است.

 

ارسال نظر