کد خبر : 41245

کاهش قیمت‌های بازار پلی اتیلن ترفتالات به تاثیر از پایین آمدن هزینه‌ها

در آسیا، قیمت‌های مونو اتیلن گلیکل در بازار نقدی از آغاز ماه ژوئن 40 دلار در هر تن کاهش یافتند و در حال حاضر حدود 880 دلار در هر تن (CFR چین) گزارش شده‌اند

کاهش قیمت‌های بازار پلی اتیلن ترفتالات به تاثیر از پایین آمدن هزینه‌ها

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات آسیا به دلیل محدودیت در عرضه در بازار چین از اوایل آپریل اکثراً روندی افزایشی داشته است. با وجود این، اخیراً فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود برای بازارهای منطقه را در پاسخ به افت قیمت‌های بازارهای صنایع بالادستی و انرژی تغییر دادند. برخی معامله‌کنندگان از ظرفیت‌های جدیدی که انتظار می‌رود در چین به بهره‌برداری برسد نیز به عنوان عاملی دیگر در کاهش قیمت‌ها یاد کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در آسیا، قیمت‌های مونو اتیلن گلیکل در بازار نقدی از آغاز ماه ژوئن 40 دلار در هر تن کاهش یافتند و در حال حاضر حدود 880 دلار در هر تن (CFR چین) گزارش شده‌اند.

یکی از کارگزاران تولیدکننده‌ای چینی گزارش داد قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی این تولیدکننده 10 تا 20 دلار نسبت به هفته گذشته پایین آمده و به 1355 تا 1380 دلار در هر تن (FOB چین، نقد)  رسیده است. او اظهار داشت: «ما به دلیل کاهش هزینه‌ها، تغییراتی کاهشی در قیمت‌های خود صورت داده‌ایم. همچنین، ظرفیت‌های جدیدی قرار است در چین به بهره‌برداری برسد که خود باعث افزایش عرضه در بازار خواهد شد.»

تاجری چینی نیز از عرضه پلی اتیلن ترفتالات با 10 تا 30 دلار کاهش نسبت به اوایل ماه ژوئن، در نرخ 1370 تا 1390 دلار در هر تن (CIF جنوب شرق آسیا، نقد) برای جنوب‌شرق آسیا خبر داد. او اظهار داشت: «نظر به کاهش قیمت صنایع بالادستی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید در چین، قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات این هفته روندی ثابت تا کاهشی را داشته‌اند.»

ضمناً، یک تولیدکننده پلی اتیلن ترفتالات از کره‌ی جنوبی قیمت‌های صادراتی خود را در مقایسه با هفته‌ی گذشته 10 دلار پایین آورد و به 1410 دلار در هر تن (FOB بوسان، نقد) رساند. منبعی نزدیک به این شرکت از قیمت‌های مونو اتیلن گلیکل به عنوان دلیل اصلی این تصمیم یاد کرد.

قیمت‌های کلی صادراتی پلی اتیلن ترفتالات از چین در حال حاضر 1355 تا 1410 دلار در هر تن (FOB چین، نقد) گزارش می‌شوند که نسبت به هفته گذشته بین 0 تا 25 دلار کاهش را نشان می‌دهد.

ارسال نظر