کد خبر : 41244

رییس اتحادیه صنف پلاستیک در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

هجوم دلالان به بازار پتروشیمی و آسیب جدی به صنایع پایین دست

متاسفانه بورس با ما همکاری نمی کند و در حال حاضر سهمیه ها نیز با کاهش مواجه شده است. این موضوع، تولید را در واحدهای صنایع پایین دست دچار آسیب جدی کرده است

هجوم دلالان به بازار پتروشیمی و آسیب جدی به صنایع پایین دست

پتروتحلیل- مواد اولیه صنایع پلاستیک و پایین دستی با وجود نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر صادرات محصولات تنها توسط شرکت ها، همچنان توسط خریداران بورسی در حال قاچاق به کشورهای همسایه است.

مهندس مقیمی، رییس اتحادیه صنف پلاستیک در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر مواد اولیه موجود در بازار با کاهش جدی مواجه شده است، در صورتی که در کشورهای همسایه  همین مواد در حال قاچاق و فروش است.

وی افزود: با توجه به کمبود مواد اولیه میزان ورشکستگی در این صنعت بسیار بالا رفته و به همان نسبت نیز تولید کاهش یافته در نتیجه ما شاهد اخراج کارگران خود از کاخانجات هستیم.

او با انتقاد شدید از بورس کالا افزود: متاسفانه بورس با ما همکاری نمی کند و در حال حاضر سهمیه ها نیز با کاهش مواجه شده است. این موضوع، تولید را در واحدهای صنایع پایین دست دچار آسیب جدی کرده، این در حالی است که در انبارها مواد اولیه احتکار شده و هجوم دلال ها به این بازار به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی درباره وضعیت پتروشمی تندگویان نیز افزود : در حال حاضر قیمت پلی اتیلن ترفتالات بطری به شدت در بازار افزایش یافته است، به طوری که در بازار آزاد به بالای 12 هزار تومان رسیده است، به این ترتیب قیمت این کالا در بازار آزاد و بورس به شدت دچار اختلاف شده و این موضوع بازار پر سودی را برای دلالان به وجود فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود : متاسفانه هیچ نهادی بر وضعیت بازار  پلاستیک نظارت و کنترلی ندارد؛ زیرا کسانی که باید کار تنظیم بازار را انجام دهند افراد با تجربه و موفقی  نیستند و بعضا مشکلات این صنعت را افزایش می دهند.

ارسال نظر