کد خبر : 41220

مدیرعامل شرکت نایلون سپید در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

وام با بهره 18 درصد؛ مانع بزرگ بانک ها بر سر راه تولید

متاسفانه در حال حاضر مانع بزرگ بر سر راه تولید ، وام هایی با بهره های 18 درصدی است که تولید را عملا متوقف کرده است

وام با بهره 18 درصد؛ مانع بزرگ بانک ها بر سر راه تولید

پتروتحلیل- بانک ها با سود ها و جرائمی که از صنایع پایین دست دریافت می کنند در حال نابود کردن صنعت تولید هستند.

مهندس شیرازیان، مدیرعامل شرکت نایلون سپید در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر صنایع پایین دست با بانک ها با مشکلات عدیده ای دارند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر مانع بزرگ بر سر راه تولید ، وام هایی با بهره های 18 درصدی است که تولید را عملا متوقف کرده است.

وی با اشاره به اینکه راهکار صنایع پایین دست به دولت برای خروج از این وضعیت، کاهش سود بهره بانکی است، گفت: دولت باید هر چه سریع تر در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی افزود: ضروری است دولت، سود بهره بانکی را برای بخش تولید به میزان قابل توجهی کاهش داده تا از آسیب بیشتر به صنایع پایین دست و تولید جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه همواره صنایع پایین دست به دلیل نقدینگی پایین برای تهیه محصولات پلیمری از بورس با مشکل روبه رو است، گفت: به نظر می رسد راهکاری باید برای شرکت های پایین دست که نقدینگی های کمتری برای خرید محصولات دارند در بورس کالا تعبیه شود تا این گروه نیز قادر به خرید محصولات از بورس باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی سبب شده تا تولید صنایع پایین دست کاهش یابد، گفت: نوسانات قیمت محصولات اولیه همواره تهدیدی برای صنایع پایین دست به شمار می رود، به این ترتیب در ماههای اخیر تغییرات نرخ ارز سبب شد تا نوسانات بسیاری را در گروه محصولات پتروشیمی شاهد باشیم و این موضوع توانست در برخی از موارد تولید را در شرکت های صنایع پایین دست به صفر برساند.

مدیر شرکت نایلون سپید همچنین با اشاره به مشکلات صادرات برای صنایع پایین دست افزود: در بخش صادرات نیز با توجه به پرداخت ریالی معامله، سود اندکی به صنایع پایین دست در ماههای اخیر تعلق گرفته که این موضوع نگران کننده است و از این رو نمی توان پیش بینی روشنی از بازار در آینده ارایه داد.

ارسال نظر