کد خبر : 41206

اختلاف قیمت پلی پروپیلن گرید رافیا و فایبر در ترکیه به 15 دلار رسید

دلیل اصلی کاهش اختلاف بین این دو پلی پروپیلن هموپلیمر کاهش تقاضا برای پلی پروپیلن گرید فایبر است

اختلاف قیمت پلی پروپیلن گرید رافیا و فایبر در ترکیه به 15 دلار رسید

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی پروپیلن وارداتی ترکیه از اواسط ماه آپریل روندی صعودی داشته است و اختلاف بین پلی پروپیلن گرید رافیا و فیبر در این هفته به پایین‌ترین میزان خود در 4 ماه گذشته رسیده است. اطلاعات شاخص تحلیلی ChemOrbis درخصوص نرخ متوسط هفتگی نشان می‌دهد برتری قیمتی گرید فایبر به گرید رافیا به 15 دلار در هر تن رسیده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، دلیل اصلی کاهش اختلاف بین این دو پلی پروپیلن هموپلیمر کاهش تقاضا برای پلی پروپیلن گرید فایبر است. معامله‌کنندگان بسیاری تایید کردند: «بازار پلی پروپیلن گرید فایبر در منطقه جنوب راکد است چرا که اکثر سازندگان محصولات نهایی برنامه دارند تا واحدهای تولیدی خود را در طول تعطیلات عید فطر تعطیل کنند. بنابراین خریدها به نیازهای فوری محدود شده است اما عرضه پلی پروپیلن گرید فایبر مازاد است.»

بر اساس گزارش تاجران، به علت سطح مناسب تقاضا و عرضه محدود پلی پروپیلن گرید رافیا، قیمت‌های این محصول از ماه می افزایش‌های پایداری را ثبت کرده‌ است. با وجود این، در مقایسه با گرید رافیا، پلی پروپیلن گرید فایبر به شکل محسوس‌تری تحت تاثیر رکود ناشی از ماه رمضان، انتخابات پیش‌رو و نوسان در نرخ برابری ارز قرار گرفته.

بنا بر اطلاعات شاخص ChemOrbis، از زمان شروع روند افزایش قیمت‌ها، قیمت‌های پلی پروپیلن وارداتی به طور متوسط هفتگی 102 دلار در هر تن افزایش داشته، اما پلی پروپیلن گرید فایبر از اواسط ماه آپریل تا اوایل ماه ژوئن 48 دلاردر هر تن رشد کرده است.

 

 

ارسال نظر