کد خبر : 41137

تلاش بی ثمر بورس کالا برای مهار بازار پلی اتیلن ترفتالات بطری؛

رکورد شکنی بطری ها در بازار ایران

البته تغییر سقف قیمت از 10 به 15 درصد نتوانست از رشد بی رویه قیمت پلی اتیلن های ترفتالات جلوگیری کند و بازار را با التهاب بیشتر روبه رو کرد

رکورد شکنی بطری ها در بازار ایران

پتروتحلیل-  در حالی روز گذشته بورس کالا تلاش کرد تا با تغییر سقف قیمت پلی اتیلن های ترفتالات بطری از 10 به 15 درصد بازار این کالا را مهار کند، اما امروز در بازار آزاد ایران قیمت پلی اتیلن ترفتالات بطری به 12 هزار و 400 تومان برای گرید 781 تومان رسید تا بیشترین قیمت را در بازار محصولات پلیمری از آن خود کند.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که اکثر کارشناسان این حوزه معتقدند؛ بازگشایی سقف قیمت این کالا یا توقف معامله آن در بورس کالا و فروش مستقیم آن از سوی پتروشیمی تندگویان می تواند به مهار بازار این کالا کمک کند، از سوی دیگر قوانین متغیر بورس، کاهش و افزایش سقف قیمت ها به طور مداوم بر التهاب این بازار می افزاید.

این در حالی است که روز گذشته عرضه 4 هزار و 92 تنی بطری ها، 18 هزارتن تقاضا داشت، گر چه خریداران می توانستند به میزان میانگین خرید خود در 6 ماهه دوم سال 96 این کالاها را خریداری کنند، اما این موضوع تنها توانست اندکی از تقاضاها را کم کرده و برخی از کدهای غیرفعال را از گردونه معاملات حذف کند.

البته تغییر سقف قیمت از 10 به 15 درصد نتوانست از رشد بی رویه قیمت پلی اتیلن های ترفتالات جلوگیری کند و بازار را با التهاب بیشتر روبه رو کرد.

 

ارسال نظر