کد خبر : 41115

سقوط سنگین قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات

در ساعات اولیه روز دوشنبه، با پیش‌بینی افزایش تولید ۳ تولیدکننده برتر جهان، روسیه، ایالات‌متحده و عربستان سعودی، قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح ۶ هفته‌ای خود سقوط کرد. شاخص‌های نفتی همچنان به روال سقوط سنگین جلسات گذشته خود ادامه می‌دهند.

سقوط سنگین قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات

پترو تحلیل - به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ساعات اولیه روز دوشنبه، با پیش‌بینی افزایش تولید ۳ تولیدکننده برتر جهان، روسیه، ایالات‌متحده و عربستان سعودی، قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح ۶ هفته‌ای خود سقوط کرد. شاخص‌های نفتی همچنان به روال سقوط سنگین جلسات گذشته خود ادامه می‌دهند.

تا ساعت ۸:۴۰ به وقت تهران، قیمت نفت برنت با سقوط سنگین ۲.۶ درصدی به ۷۴.۴۹ دلار رسید که پایین‌ترین میزان ۳ هفته‌ای آن است.

قیمت نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی ۳.۱ درصد کاهش یافت و ۶۵.۸۰ دلار به ازای هر بشکه رسید، که کمترین میزان آن در ۶ هفته گذشته است.

شاخص نفت برنت و دابلیوتی‌آی به ترتیب ۶.۴ درصد و ۹.۱ درصد، نسبت به رکوردهای این ماه خود سقوط کرده‌اند.

در چین شاخص نفت خام شانگهای با سقوط سنگین ۴.۸ درصدی تا ۴۵۷.۷ یوآن (۷۱.۶۴ دلار) پایین آمد.

کشورهای صادرکننده سوخت و تولیدکننده برتر جهان که عضو اوپک نیست، از جمله روسیه، از سال ۲۰۱۷ کاهش تولید نفت خود را آغاز کردند تا عرضه را در بازار محدود کنند و قیمت‌های نفت که در آن زمان به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک دهه رسیده بودند و چیزی حدود ۳۰ دلار برای هر بشکه بود را تقویت کنند.

اما اوج گرفتن قیمت‌ها از آغاز سال قبل تاکنون تداوم پیدا کرد و در ماه می، قیمت نفت برنت از بشکه‌ای ۸۰ دلار فراتر رفت؛ این رشد قیمت، نگرانی‌هایی ایجاد کرد مبنی بر اینکه قیمت‌های بالا، می تواند رشد اقتصادی جهان را با مشکل مواجه کند و باعث ایجاد تورم شود.

روز جمعه، روسیه به همراه عربستان سعودی اعلام کردند که برای حل مشکل افت عرضه، در مورد افزایش تولید نفت به مقدار ۱ میلیون بشکه در روز، گفتگو کرده‌اند.

از سوی دیگر تولیدکنندگان نفت آمریکا هم در حال توسعه فعالیت‌های خود هستند و حفاران این کشور به دنبال حوزه‌های جدیدی برای اکتشاف و استخراج نفت هستنند.

طبق اعلام بیکر هیوگز، در هفته منتهی به ۲۵ می، حفاران آمریکایی ۲۵ حلقه چاه جدید احداث کردند و تعداد کل چاه‌های نفت فعال آمریکا را به ۸۵۹ حلقه، افزایش دادند.

ارسال نظر