کد خبر : 41105

بهبود قیمت های اوره خلیج فارس همزمان با خرید محموله ها از سوی خریداران آسیایی

شرکت SABIC در این هفته محموله ای از اوره گرانول و پریل را با رقم های بازه میانی 230 دلار در هر تن (FOB) برای گرانول و 240 دلار در هر تن برای پریل با تحویل ژوئن به کره جنوبی فروخت

بهبود قیمت های اوره خلیج فارس همزمان با خرید محموله ها از سوی خریداران آسیایی

پتروتحلیل-تولیدکنندگان کود شیمیایی اوره در خلیج فارس در طی چند روز گذشته با تکیه بر تقاضای آسیایی قیمت های اوره گرانول خود را 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش دادند.

به گزارش "پتروتحلیل"، سیر صعودی عجیبی که در نیو اورلئان، جایی که قایق های باری در اوایل هفته گذشته به کمترین میزان خود رسیدند، اتفاق افتاد، و قیمت ها را در روز 18 می 20 دلار در هر تن (FOB) افزایش داد.

افزایش سریع و پشت سر هم قیمت ها در آفریقای شمالی نیز به این امر کمک کرد.

یکی از تاجران واقع در جنوب شرقی آسیا گفت: «خریداران سعی در معامله با کم ترین قیمت دارند.»

شرکت SABIC در این هفته محموله ای از اوره گرانول و پریل را با رقم های بازه میانی 230 دلار در هر تن (FOB) برای گرانول و 240 دلار در هر تن برای پریل با تحویل ژوئن به کره جنوبی فروخت.

مقامات شرکت Muntajat قطر در روز چهارشنبه گفتند که محموله ای 15000 تنی از اوره پریل را در بازه بالایی 240 دلار در هر تن (FOB) به آسیا فروخته اند و مقصد اصلی را فاش نکردند.

منابع گفتند که احتمالا مقصد این محموله سریلانکا است.

شرکت عمانی SIUCI با توجه به سکون دیگر بازار ها دو محموله اوره گرانول را در بازه میانی 220 دلار در هر تن به آسیا فروخت، که نشان دهنده سیر صعودی چشمگیر بازار در مقایسه با هفته قبل است.

طبق گفته منابع، مقصد این محموله ها تایلند و چین است.

روند مناسب آمریکا به همراه تداوم تقاضا در آسیا، به تولیدکنندگان خلیج فارس کمک کرده است تا محموله های قابل توجهی را برای ماه ژوئن اختصاص دهند.

یکی دیگر از تولیدکنندگان خلیج فارس پیشنهاد قیمتی 225 دلار در هر تنی (FOB) از برزیل را که دارای کمتریم سود است، رد کرد.

تولیدکننده به دنبال پیشنهادات بالاتر از 230 دلار در هر تن (FOB) از برزیل است.

این میزان تقاضای ناگهانی به این معناست که به زودی اکثر عرضه ماه ژوئن خلیج فارس به فروش خواهد رسید، و تولیدکنندگان میزان ذخیره اندکی برای پیشنهاد بعدی خریداران هندی خواهند داشت.  

از آنجایی که قیمت های داخلی چین در طی هفته های گذشته سقوطی چشمگیر داشتند و قیمت های محلی به سیر صعودی خود ادامه دادند، چین باری دیگر به واردات روی آورده است.

اگر قیمت های بین المللی به روند افزایشی خود ادامه دهند، واردات چین برای باری دیگر کاهش خواهد یافت.

آینده این سیر صعودی قیمت ها نامشخص است و همزمان چندین تاجر این شرایط را پدیده ای موقتی نامیدند.

اگرچه، علائم مثبتی همچون اعلام پیشنهاد های جدید واردات از سوی هند می تواند این سیر صعودی قیمت ها را تقویت کند.

 

ارسال نظر