کد خبر : 41103

تشدید کمبود عرضه وینیل استات مونومر آسیا پس از اعلام وضعیت فورس ماژور DOW

تولیدکنندگان وینیل استات مونومر آسیا عمدتا تمرکز خود را بر مشتریان (با قرارداد های) بلند مدت و مصرف داخلی گذاشته اند

تشدید کمبود عرضه وینیل استات مونومر آسیا پس از اعلام وضعیت فورس ماژور DOW

پتروتحلیل-از آنجایی که به دنبال وضعیت فورس ماژور عرضه شرکت DOW که تا دوماه آینده ادامه خواهد داشت، تقاضا در اروپا و آمریکا افزایش یافت، انتظار می رود کمبود وینیل استات مونومر آسیا تشدید پیدا کند.

به گزارش"پتروتحلیل"، یکی از منابع تولیدکننده آسیایی وینیل استات مونومر گفت: «ما در حال حاضر تعداد زیادی سفارش های تحویل فوری از اروپا و آمریکا داریم» و اضافه کرد هیچ قیمتی ارائه نشده است زیرا «عرضه به شکلی عجیبی اندک» است.

احتمال می رود عرضه اندک به تقویت قیمت های وینیل استات آسیایی ادامه دهد.

در هفته منتهی به 18 می، قیمت های نقدی اتیلن وینیل استات مونومر در سراسر آسیا بین 10 تا 50 دلار افزایش پیدا کرد و به 1410 تا 1430 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) رسید؛ و در جنوب و جنوب شرقی آسیا به 1380 تا 1400 دلار در هر تن (CFR) رسید. داده های آیسیس نشان داد، که قیمت ها در بیشترین میزان خود از سال 2014 به سر می برند.

تحویل وینیل استات مونومر از سنگاپور از ماه آوریل، با توجه به تاخیر محموله ها که به دنبال کاهش تولید واحد ها در کشور جنوب شرقی آسیا و همچنین در تایوان به دلیل کمبود خوراک استیک اسید اتفاق افتاد، با کاهش مواجه شد.

در تایوان، واحد های وینیل استات مونومر شرکت Dairen واقع در مالیو، پس از خرید خوراک استیک اسید از بازار نقدی، در فرآیند افزایش میزان تولیدات قرار داشتند.

شرکت Dairen بخشی از پتروشیمی چانگ چون می باشد، که واحد استیک اسیدشان در 21 آوریل تعطیل شد و در هفته منتهی به 11 می با میزان تولید پایین فعالیت خود را از سر گرفت. به گفته منابع نزدیک به شرکت، پیش بینی می شود تولیدات این واحد در طی چند هفته به میزان معمول برسد.

از آنجایی که انتظار نمی رود عرضه مدت دار تولیدکننده تایوانی به دلیل تمرکز او بر مشتریان و مصرف داخلی تایید شود، تعدادی از خریداران وینیل استات آسیا به واردات محموله های ژوئن ادامه می دهند.

پیش از اعلام وضعیت فورس ماژور شرکت DOW، خریداران آسیایی انتظار داشتند که محدودیت عرضه در اواسط ژوئن به دنبال پایان یافتن تعطیلی واحد اصلی وینیل استات مونومر و از سر گیری صادرات چین، بهبود یابد.

یکی از منابع خریداران واقع در آمریکای جنوبی، که به دنبال عرضه آسیایی بود گفت: «وضعیت فورس ماژور شرکت DOW ما را تحت تاثیر قرار داد زیرا آنها یکی از تامین کننده های ما هستند اما تامین کننده اصلی ما نیستند.»

منبع گفت: «در حال حاضر، قیمت ها در آسیا در مقایسه با قیمت های دیگر تامین کننده های ما، بسیار بالا هستند.»

تولیدکنندگان وینیل استات مونومر آسیا عمدتا تمرکز خود را بر مشتریان (با قرارداد های) بلند مدت و مصرف داخلی گذاشته اند.

 

ارسال نظر