کد خبر : 41074

عرضه اندک هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن؛

فاصله قیمت پلی پروپیلن تزریقی و هموپلیمر پلی پروپیلن رافیا به بیشترین رقم از 2017 تاکنون رسید

با توجه به افزایش های اخیر قیمت های هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن که ناشی از عرضه اندک می باشد، فاصله قیمتی هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن تزریقی و همو پلیمر پلی پروپیلن رافیا در حال افزایش است

فاصله قیمت پلی پروپیلن تزریقی و هموپلیمر پلی پروپیلن رافیا به بیشترین رقم از 2017 تاکنون رسید

پتروتحلیل- چندین تولیدکننده آسیایی که در بازارهای چین و جنوب شرقی آسیا فعالیت می کنند، گزارش دادند که عرضه هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن عمدتا به دلیل عملیات های تامین ونگهداری برنامه ریزی شده اندک است.

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از منابع تولیدکننده تایلندی اظهار داشت که اخیرا عرضه هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن آن ها اندک بوده است و به همین دلیل انتظار دارند که بازار های جنوب شرقی آسیا شاهد افزایش قیمت باشند.

یکی از عوامل تولیدکننده تایوانی که قیمت های هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن گرید تزریقی خود به چین و ویتنام را 1360 تا 1370 دلار در هر تن (CIF) اعلام کرد، اظهار داشت: «فروشندگان در حال حاضر سهمیه ماه می خود را به فروش رسانده اند و الان بر روی محموله های ماه ژوئن تمرکز کرده اند. در این میان، عرضه کننده هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن ما در نیمه دوم ماه می به مدت یک هفته در واحد خود عملیات تامین و نگهداری خواهد داشت.»

تاجر چینی قیمت های هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن گرید تزریقی به بازار داخلی خود را 10000 یوان در هر تن (1357 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده)( ex-warehouse چین، نقدی، شامل مالیات بر ارزش افزوده) اعلام کرد. او گفت: «هنوز عرضه پلی اولفین دو تولیدکننده بزرگ در چین محدود است، و حتی ذخایر هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن آن ها از این مقدار نیز کمتر است.»

یکی دیگر از تاجران چینی اظهار داشت: «با توجه به افزایش های اخیر قیمت های هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن که ناشی از عرضه اندک می باشد، فاصله قیمتی هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن تزریقی و همو پلیمر پلی پروپیلن رافیا در حال افزایش است. در حال حاضر با توجه به تعطیلی واحد ها و همچنین تقاضای مناسب، عرضه هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن نسبتا اندک است.»

با تایید این ادعا، شاخص قیمت chemOrbis نشان می دهد که فاصله قیمتی فعلی هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن تزریقی و همو پلیمر پلی پروپیلن رافیا داخلی در چین 73 دلار در هر تن می باشد، که بیشترین فاصله قیمتی از اکتبر 2017 است.

 

ارسال نظر