کد خبر : 41026

تولیدکنندگان DOP قادر به رقابت با کشورهای همسایه نیستند؛

سقف خرید دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند در بورس کالا به 10 درصد رسید

کارشناسان بازار معتقدند؛ قیمت واقعی DOP در بازار ایران 5 هزار و 400 تومان بدون ارزش افزوده است و در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی با توجه به افزایش چشمگیر قیمت این کالا، قدرت رقابت با کشورهایی مثل ترکیه، پاکستان و افغانستان را ندارند

سقف خرید دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند در بورس کالا به 10 درصد رسید

پتروتحلیل- در حالی امروز سقف 35 درصدی خرید دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند به 10 درصد تقلیل یافت که هفته گذشته رقابت بالا برای خرید این کالا سبب ابطال معامله دی اتیل هگزانول شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، ابطال این معامله هفته گذشته سبب شد تا نرخ DOP در بازار ایران حدودا 200 تومان گران شود و به 6 هزار و 250 تومان بدون 9 درصد ارزش افزوده برسد. این در حالی است که قیمت جهانی DOP در بازار جهانی، 1310 دلار در هر تن گزارش شده است. به این ترتیب نرخ DOP وارداتی به صورت بشکه 6 هزار و 500 تومان و به صورت فلکسی 6000 تومان در هر کیلو رقم می خورد.

کارشناسان بازار معتقدند؛ قیمت واقعی DOP در بازار ایران 5 هزار و 400 تومان بدون ارزش افزوده است و در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی با توجه به افزایش چشمگیر قیمت این کالا، قدرت رقابت با کشورهایی مثل ترکیه، پاکستان و افغانستان را ندارند.

به نظر می رسد برای کاهش التهاب بازار دی اتیل هگزانول که از ماههای گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، فروش این محصول به مصرف کنندگان واقعی و شناسایی آنها بتواند اندکی بازار این کالا را آرامش ببخشد.

 

ارسال نظر