کد خبر : 40997

صادرات یک صد هزارتن اوره شیراز به کره جنوبی در سال ٢٠١٧؛

تفاهم نامه همکاری بلندمدت پتروشیمی شیراز و سامسونگ C&T کره جنوبی امضا شد

کود اوره پتروشیمی شیراز از طریق شرکت سامسونگ C&T در اختیار دو مصرف کننده عمده کره جنوبی شامل شرکت های Namhae و Pungnong قرار گرفت

تفاهم نامه همکاری بلندمدت پتروشیمی شیراز و سامسونگ C&T کره جنوبی امضا شد

پتروتحلیل- شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۲۰۱۷ موفق شد برای اولین بار نفوذ خود را در بازار کودهای شیمیایی کره جنوبی با صادرات یکصد هزار تن کود اوره به ثبت برساند.

به گزارش "پتروتحلیل"، کود اوره پتروشیمی شیراز از طریق شرکت سامسونگ C&T در اختیار دو مصرف کننده عمده کره جنوبی شامل شرکت های Namhae و Pungnong قرار گرفت و در سفر اخیر مدیرعامل پتروشیمی شیراز به کره جنوبی، بازخورد مثبتی از کیفیت محصول تولیدی شیراز توسط دو مصرف کننده کره ای، دریافت شد.

با توجه به بازخورد های مثبت دریافت شده از مشتریان نهایی اوره پتروشیمی شیراز در کره جنوبی، شرکت سامسونگ C&T جهت استمرار همکاری در مقاطع زمانی بلند مدت تر اظهار علاقه نمود و بدین ترتیب در تاریخ هشتم ماه می ۲۰۱۸ تفاهم نامه همکاری بلند مدت جهت فروش حداقل ۲۰۰ هزار تن اوره کشاورزی و صنعتی پتروشیمی شیراز به کره جنوبی از طریق شرکت سامسونگ بین دو شرکت منعقد شد.

در مراسم امضای تفاهم نامه مذکور، معاونت گروه صنعتی و شیمیایی شرکت سامسونگ با اشاره به عملکرد حرفه ای پتروشیمی شیراز در صادرات کود اوره به کره جنوبی، اظهار امیدواری نمود که همکاری های بازرگانی فی ما بین بیش از پیش توسعه یافته و پتروشیمی شیراز بتواند بتدریج سهم بیشتری از بازار کود شیمیایی را در کشور کره جنوبی بدست آورد. 

مدیر عامل پتروشیمی شیراز نیز با اشاره به اعتبار و نفوذ بالای شرکت سامسونگ در کشور کره جنوبی، وجود دو گرید مختلف اوره پریل و گرانول را مزیت رقابتی این شرکت در کسب هر چه بیشتر سهم فروش به شرکت سامسونگ عنوان نمودند.

کشور کره جنوبی سالیانه بطور میانگین ۷۰۰ هزار تن اوره کشاورزی و صنعتی مصرف میکند که تا سال ۲۰۱۶ ، چین تامین کننده اصلی این محصول محسوب میگردید. با کاهش حجم صادرات اوره چین از ماه های پایانی ۲۰۱۶، بتدریج بخشی از واردات اوره کره جنوبی از منطقه خلیج فارس و بطور خاص عربستان سعودی و قطر تامین می شد که با معرفی محصول اوره پتروشیمی شیراز در این کشور از زمستان گذشته، ایران نیز موفق به ورود به این بازار در حال توسعه شد.

 

ارسال نظر