کد خبر : 40990

پی وی سی آتی در بورس کالای دالیان تا دومِ می شاهد افزایش هفتگی 11 دلاری بوده است؛

پی وی سی داخلی چین به بالاترین رقم در چند ماه اخیر رسید

آمارها نشان می دهد، واردات پی وی سی چین در ماه مارس در محاسبات ماهیانه با جهشی 61 درصدی به 63915 تن رسیده است

پی وی سی داخلی چین به بالاترین رقم در چند ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- در چین، روند صعودی قیمت ها در بازار داخلی پی وی سی که از اوایل ماه آوریل برقرار بوده، یک هفته دیگر نیز ادامه داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق متوسط هفتگی قیمت های نرم افزار قیمت ChemOrbis، قیمت های پی وی سیِ استیلن پایه در حال حاضر به بالاترین میزان خود در بیش از هفت ماه اخیر رسید؛ این در حالی است که قیمت های پی وی سی اتیلن پایه از اواسط ماه فوریه در بالاترین میزان قرار دارند.

در بازار داخلی چین، قیمت های پی وی سی استیلن و اتیلن پایه نسبت به هفته گذشته در حدود 21 تا 28 دلار در هر تن افزایش یافتند. پی وی سی آتی در بورس کالای دالیان تا دومِ می شاهد افزایش هفتگی 11 دلاری بوده است. چندین عامل در بالا رفتن قیمت ها تأثیرگذار بوده اند از جمله: رشد قیمت های پی وی سی آتی، بالا رفتن بهای خوراک کاربید همزمان با سخت تر شدن بازرسی های زیست محیطی، وضعیت مطلوب تقاضا، عرضه محدود داخلی و همچنین تعطیلی کارخانه ها برای تأمین و نگهداری. یک منبع آگاه از یک تولیدکننده پی وی سی استیلن پایه اظهار داشت: «قیمت های داخلی به سبب پایین بودن ذخیره محصولات و رشد بهای خوراک در پی بازرسی های زیست محیطی افزایش یافته است. بعلاوه، تقاضا وضعیت خوبی دارد. باتوجه به همه این عوامل انتظار داریم که قیمت های پی وی سی داخلی در روزهای آتی روند صعودی فعلی خود را حفظ کنند.»

در بازار وارداتی چین، قیمت پی وی سی وارداتی گرید k67 در رقم 950 دلار در هر تن (CIF چین) گزارش شد. یک تولیدکننده تایوانی قیمت های پیشنهادی خود را نسبت به هفته گذشته 10 دلار افزایش داد. در این میان، قیمت های پیشنهادی برای پی وی سی ایالات متحده در بازه 880 تا 900 دلار در هر تن گزارش شده که در شاخص قیمتی لحاظ نشده است. یک تاجر اشاره کرد: «به اعتقاد ما این روزها قیمت های پیشنهادی ایالات متحده رقابت پذیری مناسبی دارند.»

انتظار می رود قیمت های پی وسی داخلی باتوجه به عوامل فوق الذکر در کوتاه مدت روند صعودی خود را حفظ کند. اما در رابطه با بازار وارداتی، بازیگران غالباً گمان می کنند که پیش بینی چشم انداز این بازار با توجه به نزدیکی فصل باران های موسمی در هند، کاهش اخیر قیمت های اتیلن نقدی در آسیا و همچنین روند صعودی بازار پی وی سی داخلی چین، سخت تر است. آمارها نشان می دهد، واردات پی وی سی چین در ماه مارس در محاسبات ماهیانه با جهشی 61 درصدی به 63915 تن رسیده است.

چشم انداز کلی

-  ادامه محدودیت عرضه داخلی

-  رشد قیمت های آتی و ادامه تقویت از سوی تعطیلی کارخانه ها

-  تقاضای فصلی عاملی مضاعف برای رشد قیمت ها

-  افزایش بهای کاربید به سبب بازرسی های زیست محیطی

-  ادامه افزایش ها قیمت پی وی سی داخلی را به بالاترین میزان چند ماه اخیر می رساند

-  جهش 61 درصدی واردات پی وی سی چین در ماه مارس

-  قیمت گرید k76 وارداتی (دلار در هر تن): 950 (CIF)

 

ارسال نظر