کد خبر : 40972

کاهش تخفیف ترکیه به چین برای پلی استایرن

تولیدکنندگان پلی استایرن آسیا پیش از آغاز ماه جدید قیمت های پلی استایرن خود را در ترکیه افزایش دادند و اشاره کردند که پیش از این قیمت ها در هفته های قبل شاهد کاهش چشمگیری بوده اند

کاهش تخفیف ترکیه به چین برای پلی استایرن

پتروتحلیل-در ترکیه، پلی استایرن وارداتی پس از دنبال کردن روند نزولی از اواسط ماه فوریه شاهد درخواست هایی برای افزایش قیمت برای ماه می بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، رشد اخیر قیمت های این محصول باتوجه به افزایش قیمت های نفت خام آتی و بالا رفتن قیمت ها در چین پیش‌تر از این بود و همچنین افزایش مجدد قیمت های بوتادین در آسیا نیز به فروشندگان دست برتر داد. بعلاوه این رشد قیمتی، با توجه به پایین بودن چشمگیر قیمت های پلی استایرن وارداتی در ترکیه نسبت به چین که از اواخر مارس چنین وضعیتی داشته، توجیه شده است.

طبق داده های متوسط هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis، فاصله بین این دو بازار تا اوایل آوریل به 80 تا 100 دلار در هر تن رسید؛ بزرگترین فاصله در 1 تا 2 ماه. در این هفته، فاصله قیمت های ترکیه با چین به 36 تا 38 دلار در هر تن کاهش پیدا کرد؛ در این میان، همچنان که این دو بازار در جهت خلاف یکدیگر در حرکت بودند، قیمت های پلی استایرن وارداتی در چین نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند زیرا تعدادی از بازیگران به منظور شرکت در نمایشگاه چاینا پلاس 2018 در بازار حضور نداشتند و قیمت های نقدی استایرن نیز برخلاف اوایل ماه، روند رو به رشدی را تجربه نکردند.

در سوی دیگر، تولیدکنندگان پلی استایرن آسیا پیش از آغاز ماه جدید قیمت های پلی استایرن خود را در ترکیه افزایش دادند و اشاره کردند که پیش از این قیمت ها در هفته های قبل شاهد کاهش چشمگیری بوده اند.

 

ارسال نظر