کد خبر : 40961

ادامه افزایش قیمت های پلی استایرن آسیا زیر سایه عدم ثبات استایرن

مادامی که بازار انرژی روند صعودی خود را حفظ کند، انتظار کاهش قیمت چشمگیری در قیمت های پلی استایرن نخواهیم داشت

ادامه افزایش قیمت های پلی استایرن آسیا زیر سایه عدم ثبات استایرن

پتروتحلیل- جو صعودی قیمت‌گذاری در سرتاسر بازارهای پلی استایرن آسیا در هفته اخیر نیز ادامه داشت و فروشندگان این محصول در منطقه یا قیمت هایشان را ثابت نگه داشتند و یا با اشاره به صعود چشمگیر قیمت های نفت خام آتی، دور جدیدی از افزایش ها را اعمال کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، از سوی دیگر، قیمت های استایرن نقدی در آسیا از اوایل هفته قبل اندکی کاهش یافته اند و خریداران را به حاشیه رانده و ثبات روند افزایشی پلی استایرن را زیر سوال برده است.

داده های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می دهد که متوسط هفتگی قیمت های پلی استایرن پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم در چین و آسیای جنوب شرقی از زمان آغاز روند افزایشی در اواخر ماه مارس، مجموع افزایش 40 تا 50 دلاری در هر تن را ثبت کرده است.

یک تولیدکننده تایوانی قیمت های پلی استایرن خود را در هفته گذشته 20 دلار در هر تن افزایش داده و بالا رفتن قیمت نفت خام و رشد پیشین قیمت های استایرن را بعنوان دلایل این حرکت ذکر کرده است. منبعی آگاه از سوی یک تولیدکننده اظهار داشت: «حاضر هستیم با خریدارانی که پیشنهادات مناسبی ارائه می دهند وارد مذاکره شویم. تعداد استعلام قیمت ها محدود است. اگر قیمت های نقدی استایرن به سقوط خود ادامه دهند، ممکن است در کوتاه مدت شاهد اصلاحِ کاهشی قیمت های پلی استایرن باشیم.»

یک تاجر گزارش داد که یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی باتوجه به جو صعودی در بازارِ خود در هفته گذشته افزایشی 50 دلاری برای پلی استایرن معمولی و 60 تا 70 دلاری برای پلی استایرن مقاوم اعمال 

کرده است. این فروشنده اشاره کرد: «با این وجود مطمئن نیستیم که این افزایش قیمت ها در آینده نزدیک نیز جواب دهند؛ اگر استایرن به نوسانات خود ادامه دهد.»

تاجری در چین ذکر کرد: «مادامی که بازار انرژی روند صعودی خود را حفظ کند، انتظار کاهش قیمت چشمگیری در قیمت های پلی استایرن نخواهیم داشت. با این وجود ممکن است افزایش قیمت ها از سوی فروشندگان جواب ندهد، زیرا کاهش قیمت های استایرن خریداران را به حاشیه برده است.»

ارسال نظر