کد خبر : 40956

افزایش قیمت های پلی اتیلن ترفتالات به بالاترین میزان چند سال اخیر در چین و آسیای جنوب شرقی

اما در بازارهای صنایع بالادستی، پاراکسیلن و اسید ترفتالیک خالص نقدی از اوایل ماه آوریل 20 تا 25 دلار افزایش یافته اند، در حالیکه قیمت های مونو اتیلن گلیکول در مدت مشابه صعودی قابل توجه 90 دلاری را تجربه کرده است

افزایش قیمت های پلی اتیلن ترفتالات به بالاترین میزان چند سال اخیر در چین و آسیای جنوب شرقی

پتروتحلیل- قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین به پشتوانه افزایش قیمت های زنجیره صنایع بالادستی به بالاترین میزان خود در بیش از سه سال و نیم اخیر رسیده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، میزان پایین عرضه از سوی تولیدکنندگان داخلی همراه با وضعیت مناسب تقاضا باتوجه به عوامل فصلی نیز در به وجود آمدن این روند صعودی دخیل بوده اند.

بازار صادرات چین تنها در یک هفته در بازه کلی قیمت ها، افزایش هایی تا 95 دلار در هر تن را ثبت کرد و همانطور که پیشتر در اخبار پلاستیک های صادراتی ChemOrbis با جزئیات ذکر کردیم، قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در چین شاهد روند صعودی قابل توجهی بوده است.

یک تاجر مستقر در شانگهای گفت: «قیمت های پلی اتیلن ترفتالات باتوجه به بالا رفتن قیمت های نفت خام که موجب ادامه افزایش قمیت های نقدی خوراک شد، یک هفته دیگر نیز روند صعودی خود را حفظ کردند. معامله کنندگان همچنین بهبود وضعیت تقاضا از بازارهای صادراتی و نزدیک شدن ماه رمضان را بعنوان عواملی دیگرِ شتاب این روند صعودی گزارش کرده اند.

بازارهای پلی اتیلن وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز روند مشابهی را دنبال کردند و قیمت ها در چندین بازار از جمله فیلیپین، اندونزی، تایلند، ویتنام به بالاترین میزان خود از آگوست و سپتامبر 2014 رسیده اند.

یک تولیدکننده تایلندی پلی اتیلن ترفتالات افزایشی 20 تا 40 دلاری را نسبت به هفته گذشته بر محصولاتش اعمال کرده و گفت: «اغلب مشتریان ما باتوجه به پیش بینی ادامه افزایش قیمت ها سفارشاتشان را پیش از ماه رمضان انجام داده اند.» تاجری در ویتنام گزارش داد: «این هفته قیمت های پلی اتیلن ترفتالات چینی 70 دلار در هر تن بالاتر بوده؛ این در حالی است که موعد ارسال محموله ها در سریع ترین حالت غالباً اواخر مِی یا اوایل ژوئن است.

اما در بازارهای صنایع بالادستی، پاراکسیلن و اسید ترفتالیک خالص نقدی از اوایل ماه آوریل 20 تا 25 دلار افزایش یافته اند، در حالیکه قیمت های مونو اتیلن گلیکول در مدت مشابه صعودی قابل توجه 90 دلاری را تجربه کرده است.

 

ارسال نظر