کد خبر : 40940

چالش های ارز ٤ هزار ٢٠٠ تومانی برای بازار پتروشیمی؛

تمایل خریداران بورسی به صادرات محصولات پتروشیمی داخلی

باید در انتظار هجوم خریداران بورس کالا برای گرفتن سهمیه بیشتر خرید محصولات پتروشیمی باشیم که نهایتا سبب رقابت بیشتر و ثبت سقف قیمتی برای تمامی محصولات خواهد شد

تمایل خریداران بورسی به صادرات محصولات پتروشیمی داخلی

پتروتحلیل-کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند با توجه به تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با ارز ٤٢٠٠ تومان به عنوان مبنا باید در انتظار چالش هایی در بازار پتروشیمی باشیم که برخی از آنها از هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش "پتروتحلیل"، به گفته این گروه ارز ٤ هزار و ٢٠٠ تومان در تعیین قیمتهای پایه، سبب تمایل خریداران بورسی به صادرات محصولات به کشورهای دیگر می شود و از این رو  قاچاق محصولات پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر برخی از تولیدکننده ها نیز با توجه به سود چشمگیر فروش محصولات به دلالان ترجیح می دهند، خطوط تولید را متوقف کرده و با توجه به اختلاف قیمت ارز، از این بازار نهایت استفاده را ببرند، اتفاقی که در سالهای ٩٠ تا ٩٤ گریبان بازار پتروشیمی را گرفت و سبب آشفتگی و مشکلات بسیار شد.

در همین حال، باید در انتظار هجوم خریداران بورس کالا برای گرفتن سهمیه بیشتر خرید محصولات پتروشیمی باشیم که نهایتا سبب رقابت بیشتر و ثبت سقف قیمتی برای تمامی محصولات خواهد شد.

 

ارسال نظر