کد خبر : 40926

کاهش میزان ذخایر پلی‌اتیلن ترفتالات تأمین‌کنندگان چینی و فصل اوج تبادلات در نیمکره شمالی؛

افزایش قیمت پلی‌اتیلن ترفتالات در بازار آسیا

باتوجه به بالا رفتن قیمت‌های صنایع بالادستی انتظارات حاکی از افزایش قیمت‌ها در بازار پلی‌اتیلن ترفتالات است

افزایش قیمت پلی‌اتیلن ترفتالات در بازار آسیا

پتروتحلیل- روند افزایشی قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات در سرتاسر آسیا که از روزهای آغازین آوریل شروع شده در این هفته ادامه پیدا کرد و متوسط هفتگی قیمت‌ها، کاهش خود در ماه مارس را جبران کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، افزایش قیمت‌های این محصول عمدتاً ناشی از افزایش‌های اخیر در قیمت مونواتیلن گلیکول بوده که در مقایسه با اوایل ماه آوریل 80 دلار افزایش داشته است. کاهش میزان ذخایر پلی‌اتیلن ترفتالات تأمین‌کنندگان چینی و فصل اوج تبادلات در نیمکره شمالی نیز از عوامل این روند افزایشی بوده‌اند.

پیشنهادهایی که یک کارخانه بطری‌سازی چینی دریافت کرده نسبت به رقم قراردادهای پیش از تعطیلات غبارروبی مزار مردگان، 170 ین (27 دلار) در هر تن بیشتر بوده است.

مدیر این کارخانه اظهار داشت: «پس از افزایش مجدد قیمت‌ها در هفته گذشته با توجه به بالا رفتن بهای خوراک‌ها قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات شاهد ادامه افزایش‌ها بوده‌اند. علی‌رغم بهبود وضعیت تقاضا همزمان با فصل اوج تبادلات، تولیدکنندگان داخلی عرضه محدودی دارند.»

به گفته یک تاجر چینی: «به عقیده ما باتوجه به بالا رفتن بهای خوراک‌ها و پایین بودن ذخایر عرضه‌کنندگان چینی و هم‌چنین وضعیت مناسب تقاضا در بازارهای داخلی چین، روند افزایشی قیمت‌ها در بازارهای پلی‌اتیلن ترفتالات سرتاسر آسیا در روزهای آتی وضعیت فعلی خود را حفظ خواهند کرد.»

و اما در بازار ویتنام، به گزارش یکی از تاجران قیمت‌های پیشنهادی آن‌ها برای پلی‌اتیلن ترفتالات چین نسبت به هفته گذشته شاهد افزایش 10 دلاری در هر تن بوده است. این تاجر همچنین افزود: «به نظر ما باتوجه به افزایش بهای خوراک، بازار پلی‌اتیلن ترفتالات روند افزایشی خود را در روزهای آتی حفظ خواهد کرد.» تاجر دیگری اشاره کرده است که تولیدکنندگان تایوانی قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات صادراتی خود به جنوب شرق آسیا را نسبت به هفته گذشته 20 دلار در هر تن افزایش داده‌اند.

در این میان، یک تولیدکننده پلی‌اتیلن ترفتالات کره‌جنوبی از انعقاد قراردادهایشان با قیمت‌های هفته گذشته خبر داده است

یک منبع آگاه در این شرکت ذکر کرده است: «به منظور ارزیابی واکنش بازار تصمیم گرفتیم که قیمت‌هایمان را در این هفته ثابت نگه داریم. باتوجه به بالا رفتن قیمت‌های صنایع بالادستی انتظارات حاکی از افزایش قیمت‌ها در بازار پلی‌اتیلن ترفتالات است.»

ارسال نظر