کد خبر : 40901

سابیک با سیاست های متفاوت قیمت گذاری پلی اتیلن در ماه آوریل وارد بازارهای جهانی شد

در مقایسه با میزان قیمت‌های ماه مارس، تولیدکننده قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم خود را 80 دلار در هر تن، پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم را 100 دلار در هر تن و پلی‌اتیلن سبک فیلم را 110 دلار در هر تن کاهش داد

سابیک با سیاست های متفاوت قیمت گذاری پلی اتیلن در ماه آوریل وارد بازارهای جهانی شد

پتروتحلیل- معامله‌کنندگان در چین، ترکیه، مصر و خاورمیانه تأیید می‌کنند که یکی از تولیدکنندگان بزرگ سعودی با سیاست‌های متفاوتی در قیمت‌گذاری پلی‌اتیلن ماه آوریل وارد بازارهای جهانی شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این تولیدکننده با توجه به وضعیت فعلی ضعیف تقاضا در میان عرضه مناسب داخلی در چین، قیمت‌های پلی‌اتیلن ماه آوریل را با کاهش قابل‌توجهی اعلام کرد. یکی از عوامل تولیدکننده گزارش داد: «در مقایسه با میزان قیمت‌های ماه مارس، تولیدکننده قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم خود را 80 دلار در هر تن، پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم را 100 دلار در هر تن و پلی‌اتیلن سبک فیلم را 110 دلار در هر تن کاهش داد.»   

تبدیل‌کنندگان در ترکیه قیمت‌های پلی‌اتیلن ماه آوریل تولیدکننده را با کاهش‌های مورد انتظار خود دریافت کردند. در مقایسه با میزان قیمت‌های ماه مارس، تولیدکننده سعودی قیمت‌های جدید خود را با کاهش‌های آشکار 60 دلاری در هر تن برای فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی کلاس c4 و 30 دلاری در هر تن برای پلی‌اتیلن سنگین فیلم اعلام کرد. یکی از تبدیل‌کنندگان اشاره داشت: «میزان قیمت‌های جدید تولیدکننده فراتر از انتظار هستند و ما آن‌ها را نمی‌پذیریم. تقاضا در ترکیه بسیار پایین است. ما بر این باوریم که فروشندگان در هنگام تنظیم قراردادهای ماه آوریل تخفیف‌های اضافی را نیز ارائه خواهند داد.»

تعدادی از معامله‌کنندگان در مصر گزارش دادند که در مقایسه با میزان اولیه قیمت‌های ماه مارس، تولیدکننده قیمت‌های پلی‌اتیلن ماه آوریل را با 10 دلار افزایش اعلام کرد. تعدادی از خریداران اظهار داشتند: «ازآنجایی‌که میزان قیمت‌های جدید در مقایسه با قیمت‌های اواخر مارس نشان‌دهنده 80 دلار در هر تن افزایش هستند، انتظار داریم اصلاحات کاهشی را از سوی تولیدکننده ببینیم.»

یکی از تبدیل‌کنندگان در امارات متحده عربی قیمت‌های پلی‌اتیلن ماه آوریل تولیدکننده سعودی را با کاهش 30 دلاری در مقایسه با ماه مارس دریافت کرد. خریدار اشاره داشت: «انتظار داریم شاهد کاهش‌های بیشتر قیمت‌های پلی‌اتیلن در ماه می‌باشیم. وضعیت عرضه و تقاضا مناسب است.» طبق گفته یکی دیگر از تبدیل‌کنندگان اماراتی، تولیدکننده سعودی در مقایسه با آخرین میزان قیمت‌های مارس، قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم را 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش داد، درحالی‌که قیمت‌های فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی کلاس c4 خود را 20 دلار در هر تن کاهش داد.

طبق گفته معامله‌کنندگان در عربستان، تولیدکننده قیمت‌های پلی‌اتیلن ماه آوریل در بازار داخلی خود را با افزایش 225 ریالی در هر تن (60 دلار در هر تن) برای پلی‌اتیلن سنگین، 112 ریالی در هر تن (30 دلار در هر تن) برای پلی‌اتیلن سبک خطی و 113 ریالی در هر تن (30 دلار در هر تن) برای پلی‌اتیلن سبک فیلم اعلام کرد. یکی از تاجران اظهار داشت: «ما بر این باوریم که تولیدکنندگان داخلی، سیاست‌های قیمت‌گذاری تولیدکننده را در روزهای آتی دنبال خواهند کرد.»

ارسال نظر