کد خبر : 40897

افت کلی واردات پلی‌اتیلن چین در فوریه به دلیل ضعف تقاضا

واردات کلی پلی‌اتیلن در ماه گذشته به حدود 780000 تن کاهش یافت، که از اکتبر 2016 پایین‌ترین آمار ماهیانه است

افت کلی واردات پلی‌اتیلن چین در فوریه به دلیل ضعف تقاضا

پتروتحلیل- آمار واردات نشان می‌دهد که واردات کلی پلی‌اتیلن چین شامل پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی، کاهش قابل‌توجهی را در حدود 40 درصد در طی ماه‌های گذشته در فوریه، بعد از رسیدن آن به 1/3 میلیون تن در ژانویه 2001، که بیشترین مقدار ماهیانه در آمار واردات می‌باشد، ثبت کرد. 

به گزارش «پتروتحلیل»، همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، واردات کلی پلی‌اتیلن در ماه گذشته به حدود 780000 تن کاهش یافت، که از اکتبر 2016 پایین‌ترین آمار ماهیانه است.

این کاهش قابل‌توجه در اشتهای معامله‌کنندگان برای پلی‌اتیلن وارداتی عمدتاً به این حقیقت که خریداران در حدود اواخر ژانویه یک هفته قبل از تعطیلات سال نو چینی که 14 فوریه آغاز شد، عقب‌نشینی کرده و از فعالیت دست بازکشیدند، نسبت داده می‌شود.  

تاجران اشاره کردند: «اکثر تبدیل‌کنندگان از خرید محموله‌های وارداتی در دوره قبل از تعطیلات خودداری کردند و نیازهای فوری خود را از بازار داخلی تأمین کردند.»

در این میان، عرضه کلی پلی اولفین داخلی در طی تعطیلات، زمانی که اکثر تبدیل‌کنندگان سر کار نبودند رشد قابل‌توجهی کرد. در این هفته تعدادی از فروشندگان تائید کردند: «ازآنجایی‌که ذخایر پلی اولفین دو تولیدکننده بزرگ بالای 900000 تن باقی ماند، فشار بر روی بازار داخلی چین ادامه دارد.»

ارسال نظر