کد خبر : 40883

بازار اوره در پایان سال ٩٦؛

اوره ایران در محدوده ۲۳۵تا ۲۴۵ دلار قرار گرفت

بدین ترتیب قیمت اوره گرانول فوب خلیج فارس به محدوده ۲۵۰ دلار خزید و فوب ایران به محدوده ۲۳۵-۲۴۵ دلار تنزل نمود

اوره ایران در محدوده ۲۳۵تا ۲۴۵ دلار قرار گرفت

پتروتحلیل- بازار جهانی اوره در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ دچار توقف در روند با ثبات خود گردید و در اکثر مبادی و مقاصد صادراتی با افت قیمت مواجه شد.

به گزارش "پتروتحلیل"، علت اصلی این کاهش قیمت، عدم رونق گرفتن بازار خرید در آمریکای شمالی و اروپا بوده است که سبب شد تریدرهای اوره با مازاد عرضه بر تقاضا مواجه شوند.

در حالی که پیش بینی های قبلی حداقل تا پایان ماه اپریل شرایط با ثبات و محکمی را برای قیمت اوره متصور بودند که مهمترین دلیل آن فروش تمام و کمال اکثر محموله های در دسترس تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای بود، اما این پیش بینی زیاد پایدار نماند و در روزهای منتهی به آخر هفته قبل، عدم وجود تقاضای مهم در بازار سبب کاهش قیمت ها شد .

بدین ترتیب قیمت اوره گرانول فوب خلیج فارس به محدوده ۲۵۰ دلار خزید و فوب ایران به محدوده ۲۳۵-۲۴۵ دلار تنزل نمود.

قیمت اوره CRF برزیل به ۲۷۰ دلار بر تن کاهش یافت که منعکس کننده ۲۳۰ دلار فوب ایران است، اوره چین همچنان با قیمت داخلی معادل ۲۹۰ دلار بر تن بازار منسب داخلی داشته و صادرات محدود است و پیش بینی افزایش تولید تا یک ماه آینده، احتمال برخی تناژهای صادراتی را فراهم می کند.

هنوز نمی توان در مورد احتمال اعلام تندر خرید اوره هندوستان در ماه آپریل به قطع صحبت کرد و در غیاب تندر هندوستان، احتمال تند تر شدن شیب نزولی قیمت ها بخصوص قیمت اوره ایران محتمل است.

قیمت نیترات آمونیوم و آمونیاک نیز روند نزولی در پیش گرفته اما قیمت کود مایع UAN در این هفته ثابت بود و سبب شد قیمت این کود با نیترات آمونیوم تقریبا در یک سطح قرار گیرد.

 

ارسال نظر