کد خبر : 40882

پلی پروپیلن آتی در بورس دالیان از هفتم مارس شاهد سقوط بدون توقف بوده است؛

کاهش قیمت پلی پروپیلن وارداتی چین از بالاترین میزان 3 سال اخیر

فروشندگان پلی پروپیلن چینی باتوجه به وضعیت ضعیف تقاضا در بازار خود در اوایل ماه مارس محصولات خود را به سوی بازار ویتنام هدایت کردند

کاهش قیمت پلی پروپیلن وارداتی چین از بالاترین میزان 3 سال اخیر

پتروتحلیل- پلی پروپیلن داخلی چین به سبب تقاضای ناامیدکننده دوره بعد از تعطیلات سال نو و دخیره بالای پلی اولفین در بازار داخلی، در یک ماه گذشته شاهد روندی نزولی بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، پلی پروپیلن وارداتی نیز در این هفته و تحت فشار مضاعف از سوی کاهش قیمت های پروپیلن در آسیا و روند نزولی پلی پروپیلن آتی، روند مشابهی را دنبال کرده است.

طبق داده های متوسط هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis، قیمت های پلی پروپیلن هموپلیمر چین در پی روند صعودی پنج ماهه، در حدود 20 دلار در هر تن کاهش یافت.

همانطور که پیش‌تر بطور مفصل در اخبار پلاستیک ChemOrbis اشاره شد، فروشندگان پلی پروپیلن چینی باتوجه به وضعیت ضعیف تقاضا در بازار خود در اوایل ماه مارس محصولات خود را به سوی بازار ویتنام هدایت کردند.

به گفته معامله کنندگان چینی: «علیرغم میزان محدود پیشنهادهای وارداتی در چین، قیمت های پلی پروپیلن نتوانستند باتوجه به تقاضای پایین و کاهش ملایم قیمت ها در بازار داخلی روند پیشین خود را حفظ کنند.» یکی از تاجران اظهار داشت: «باتوجه به میزان بالای ذخیره محصولات از سوی تولیدکنندگان داخلی که در مجموع در حدود 1 میلیون تن می باشد، نتوانستیم در چین قراردادی منعقد کنیم و از این رو تلاش داشتیم تا محموله های پلی پروپیلن هموپلیمرمان را به مقصدهای دیگر از جمله آفریقا مجدداً صادر کنیم. روند نزولی در بازار داخلی، تمایل به خرید پلی پروپیلن وارداتی را کاهش داده است.»

و اما در مورد خریداران، همزمان با روند کاهشی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان که بر عرضه کنندگان داخلی و وارداتی فشار برای فروش محصولاتشان را اعمال کرده، در حال حاضر سازندگان محصولات نهایی اشتیاقی به خرید فراتر از نیازهای اساسیشان نشان نداده اند. پلی پروپیلن آتی در بورس دالیان از هفتم مارس شاهد سقوط بدون توقف بوده است.

طبق داده های نرم افزار قیمت ChemOrbis، قیمت های پروپیلن نقدی در آسیا (FOB کره) در محاسبات هفتگی شاهد کاهش 10 دلاری در هر تن بوده است؛ این در حالی است که مجموع کاهش قیمت های این محصول در یک ماه و نیم گذشته به 55 دلار در هر تن رسیده است.

 

ارسال نظر