کد خبر : 40873

در پی سقوط استایرن رخ داد؛

عقب‌نشینی بازار پلی استایرن آسیا از بالاترین قیمت‌های خود در یک سال اخیر

کاهش قیمت‌های صنایع بالادستی، بر تقاضای منطقه‌ای که از تعطیلات سال نو چین تابه‌حال وضعیت خوشایندی را تجربه نکرده است، تأثیر منفی گذاشت

عقب‌نشینی بازار پلی استایرن آسیا از بالاترین قیمت‌های خود در یک سال اخیر

پتروتحلیل- فروشندگان پلی استایرن آسیا در هفته گذشته با توجه به کاهش قیمت‌های اخیر در بازار نقدی استایرن، قیمت‌های پیشنهادی خود به چین و جنوب شرقی آسیا را کاهش دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، کاهش قیمت‌های صنایع بالادستی، بر تقاضای منطقه‌ای که از تعطیلات سال نو چین تابه‌حال وضعیت خوشایندی را تجربه نکرده است، تأثیر منفی گذاشت. برخی از معامله‌کنندگان اشاره کردند: «ازآنجایی‌که خریداران پلی استایرن انتظار قیمت‌های پایین‌تری را دارند، در حال حاضر به کنار رفته و فعالیتی ندارند.»

طبق شاخص قیمت ChemOrbis، متوسط هفتگی قیمت‌های پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم وارداتی در چین و جنوب شرقی آسیا بعدازاینکه در هفته گذشته به بیشترین میزان خود از فوریه 2017 رسیدند، کاهش اندکی داشتند.

علیرغم در جریان بودن فصل عملیات تأمین و نگهداری در آسیا، متوسط هفتگی قیمت‌های نقدی استایرن (FOB کره) بعدازاینکه در اواخر فوریه به بیشترین میزان خود در یک سال اخیر رسیدند، مجموع کاهشی در حدود 65 دلار در هر تن ثبت کردند.

یکی از تولیدکنندگان پلی استایرن تایوانی در هفته گذشته قیمت‌های خود در چین و جنوب شرقی آسیا را 20 دلار در هر تن کاهش داد. یک منبع آگاه از یکی از تولیدکنندگان اظهار داشت: «ما با توجه به روند نزولی اخیر استایرن، موضعی نزولی اتخاذ خواهیم کرد. اگر استایرن در هفته آتی به روند نزولی خود ادامه دهد، ارائه تخفیف‌هایی بیشتری را در نظرخواهیم داشت.»

تاجران گزارش دادند که تولیدکننده کره‌ای در هفته گذشته با توجه به تقاضای اندک و کاهش قیمت‌های صنایع بالادستی، قیمت‌های پلی استایرن خود را 20 دلار در هر تن کاهش داد.

در این میان، دو تولیدکننده جنوب شرق آسیا تصمیم گرفتند که قیمت‌های هفته گذشته خود را بدون تغییر نگه‌دارند. یکی از تولیدکنندگان تایلندی اظهار داشت: «قیمت‌های ما تا الآن بدون تغییر باقی‌مانده‌اند، اما تقاضای ضعیف بر روی بازار فشار وارد می‌کند و اینکه شنیده‌ایم تا به اینجای هفته قراردادها با قیمت‌های پایین‌تری منعقدشده‌اند. عرضه برای خریداران کافی است.»

از سوی دیگر، برخی از خریداران کاهش‌های اخیر در قیمت‌های استایرن را به‌نوعی اصلاح تعبیر کردند و اظهار داشتند: «فصل عملیات تأمین و نگهداری ادامه دارد و ما بر این باوریم که بازار استایرن همراستا با میزان عرضه اندک، به روند صعودی خود بازخواهد گشت.» این اظهارات به‌واسطه این امر که بازار نقدی استایرن در روز پایانی هفته گذشته شاهد افزایش جزئی روزانه بود، تقویت شده است.

ارسال نظر