کد خبر : 40872

انتظار اصلاح قیمت های پی وی سی برای ماه آوریل از سوی معامله کنندگان آسیایی

به نظر ما علیرغم افزایش اخیر قیمت های اتیلن نقدی در آسیا، ممکن است تولیدکننده اصلی تایوان نتواند قیمت های پی وی سی خود را برای ماه آوریل افزایش دهد

انتظار اصلاح قیمت های پی وی سی برای ماه آوریل از سوی معامله کنندگان آسیایی

پتروتحلیلهمچنانکه معامله کنندگان پی وی سی در سرتاسر آسیا توجه خود را به ماه آوریل جلب می کنند، اخیراً جو کلی بازار بوسیله چند عامل وضعیتی نزولی داشته است؛ عواملی از جمله: کاهش قیمت ها در بازار معاملات آتی چین و وضعیت ناامیدکننده تقاضا در هند.

به گزارش «پتروتحلیل»، انتظار می رود فرموسای تایوان، در ابتدای هفته آتی قیمت های پیشنهادی خود در بازارهای آسیا برای ماه آوریل را اعلام کند. این در حالی است که ابتداً پیش بینی می شد قیمت های اعلامی از سوی این تولیدکننده شاهد افزایشی در حدود 20 تا 30 دلار در هر تن باشد که نسبت به افزایش 60 دلاری ماه مارس میزان کمتری هستند.

با این وجود، برخی از معامله کنندگان در این منطقه با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار معاملات آتی اخیراً پیش بینی های صعودی خود را اصلاح کرده و به حدود 10 دلار در هر تن رسانده اند؛ برخی از آنان اظهار داشته اند: «حتی ممکن است باتوجه به ادامه وضعیت ناامیدکننده تقاضا در هند علیرغم در جریان بودن فصل اوج مبادلات بعلاوه مقاومت خریداران چینی در مقابل افزایش‌های اخیر قیمتی برای محموله های وارداتی، این تولیدکننده اصلی قیمت های جدید خود را ثابت نگه دارد.»

در بازار داخلی پی وی سی چین، جو بازار پیش از این و از زمان پایان تعطیلات سال نوی چینی ضعیف بوده و این بازار باتوجه به کاهش قیمت ها در بازار معاملات آتی و پایین بودن میزان مبادلات در مقابل روندهای صعودی جهانی مقاومت کرده است. قیمت های پی وی سی در بورس کالای دالیان چین برای تحویل در ماه مِی، در تاریخ 12 مارس کاهش هفتگیِ 370 یوآن (58 دلار) در هر تن را ثبت کرد.

در هند، بازار پی وی سی در هفته گذشته به لطف محدودیت عرضه در سرتاسر دنیا و فصل اوج مبادلات روند ثابت و رو به رشد خود را حفظ کرد و متوسط هفتگی قیمت های محموله های وارداتی در حدود بالاترین رقم های خود از سپتامبر 2014 قرار داشتند. با این وجود، برخی معامله کنندگان اشاره کرده اند: «احتمال می رود تولیدکننده اصلی تایوان قیمت های ماه آوریل خود را در حدود 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش دهد؛ اما به نظر ما ادامه افزایش قیمت ها به راحتی در هند مورد قبول قرار نخواهد گرفت زیرا تقاضا کاملا ضعیف است، در حالیکه میزان عرضه از سوی تاجران بالاست.»

به گفته یک تاجر در هند: « در این هفته با توجه به کاهش قیمت ها در بازار معاملات آتی چین جو بازار پی وی سی در سرتاسر آسیا نزولی شده است. به نظر ما علیرغم افزایش اخیر قیمت های اتیلن نقدی در آسیا، ممکن است تولیدکننده اصلی تایوان نتواند قیمت های پی وی سی خود را برای ماه آوریل افزایش دهد.»

در این میان، یک تاجر اندونزیایی اشاره کرده است: «شایعه شده است که شرکت اصلی تایوان قیمت های آوریل خودش را 10 تا 30 دلار در هر تن افزایش خواهد داد. با این حال، به نظر ما باتوجه به اینکه این روزها تقاضا کاملاً پایین است، برای بازار سخت خواهد بود که افزایش قیمت بیش از این را نیز هضم کند.»

ارسال نظر