کد خبر : 40868

احتمال ادامه کاهش قیمت های مونو اتیلن گلیکول چین در کوتاه مدت

تولیدات داخلی در فوریه با حاشیه سود قابل ملاحظه رشد کرده است اگرچه، ماه فوریه در مقابل ژانویه 3 روز کمتر است. این در حالی است که انتظار می رود اکثر واحد ها در ماه مارس با شرایط عادی به کارشان ادامه دهند

احتمال ادامه کاهش قیمت های مونو اتیلن گلیکول چین در کوتاه مدت

پتروتحلیل- احتمال می رود قیمت های مونو اتیلن گلیکول در بازار داخلی چین به دلیل تداوم تقاضای ضعیف و عرضه زیاد، شامل بالارفتن میزان ذخایر انبارها، روند نزولی خود را در آینده نزدیک ادامه دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده های آیسیس، قیمت های نقدی مونو اتیلن گلیکول شرق چین (Ex-tank) در روز 5 مارس 7500 تا 7670 یوآن در هر تن بودند که نسبت به قیمت های 28 فوریه 425 یوآن در هر تن کاهش داشتند. بزرگترین مشتقات پلی استرها هنوز در مسیر بهبود قرار داشتند و اکثر تولیدکنندگان پلی‌استر نیازهای خود را از قبل فراهم کرده بودند و بنابراین میلی به خرید مونو اتیلن گلیکول نقدی نداشتند.

علاوه بر این، بعد از تعطیلات سال نو قمری چین که امسال از 15 تا 21 فوریه بود، حمل و نقل به طور کامل سامان نیافته است.

تولیدات داخلی در فوریه با حاشیه سود قابل ملاحظه رشد کرده است اگرچه، ماه فوریه در مقابل ژانویه 3 روز کمتر است. این در حالی است که انتظار می رود اکثر واحد ها در ماه مارس با شرایط عادی به کارشان ادامه دهند. اطلاعات اصلی ماه فوریه در آینده منتشر خواهد شد.

در نتیجه تولیدات بالا و تقاضای نه چندان مناسب، بنادر اصلی شرق چین شاهد انباشت محصولات بوده اند.

میزان ذخایر بندر های اصلی شرق چین به 665000 تن رسید، که در مقایسه با هفته گذشته 70000 تن افزایش داشته است.

میزان کلی ذخایر در بنادر اصلی بعد از تعطیلات سال نو قمری 190000 تن رشد داشته است.

به گفته تعدادی از معامله کنندگان، در مجموع در حدود 170000 تا 180000 تن محموله وارداتی در هفته منتهی به 9 مارس خواهد رسید.

بسیاری از دارندگان محموله ها میل به فروش محموله های نقدی دارند، اما خریدران در موضع انتظار و رصد هستند و منتظر افت بیشتر قیمت ها می باشند.

با این وجود، برخی از معامله کنندگان بازار پیش بینی میکنند که به زودی قیمت ها به پایین ترین میزان ممکن خود برسند و روند قیمت ها در سه ماهه دوم سال با تعطیلی چندین واحد داخلی سیری صعودی پیدا کنند.

باتوجه به تعطیلی واحدها در سه ماهه دوم، نزدیک به 200000 تن کاهش تولید خواهیم داشت که احتمال می رود این امر به طور گسترده ای موجب تقویت بازار شود.

به علاوه، انتظار می رود تقاضا از بخش صنایع پایین دستی پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری بهبود پیدا کند که همچون همیشه در سه ماهه دوم در فصل اوج خرید و فروش به سر می برد.

meg1

ارسال نظر