کد خبر : 40866

افت 3 درصدی قیمت پروپیلن C3 شمال شرق آسیا طی 3 هفته

طبق داده‌های آیسیس، در هفته منتهی به 2 مارس، قیمت های پروپیلن با کاهش 15 دلاری نسبت به هفته پیش از آن به طور متوسط 1080 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) ارزیابی شدند

افت 3 درصدی قیمت پروپیلن C3 شمال شرق آسیا طی 3 هفته

پتروتحلیل- در پی جو ضعیف بازار، قیمت های پروپیلن در بازارهای نقدی شمال شرق آسیا افت 3/1 درصدی را طی سه هفته متوالی تجربه کردند و احتمال می‌رود در آینده نزدیک همزمان با وضعیت بد بازار داخلی چین تحت فشار باقی بماند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده‌های آیسیس، در هفته منتهی به 2 مارس، قیمت های پروپیلن با کاهش 15 دلاری نسبت به هفته پیش از آن به طور متوسط 1080 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) ارزیابی شدند.

طبق این داده‌ها آخرین بار در مارس 2017، این بازار شاهد نزول قیمت‌ها بیش از دو هفته پیاپی بود.

و اما در چین، بازار داخلی این کشور با مسئله پر بودن انبارها و فروش کم در بازار مهم پلی پروپیلن (از صنایع پایین دستی) دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در هفته‌های اخیر بعضی از خریداران در این کشور تقریباً هیچ تمایلی به واردات محموله‌های پروپیلن به بازار نقدی نشان ندادند.

به گفته یک تولیدکننده چینی پلی پروپیلن: «ذخیره پلی پروپیلن در انبار بازارهای داخلی زیاد است اما فروش آن بسیار کم.»

به دلیل تلاش تولیدکنندگان پلی پروپیلن ابتداً برای کاهش ذخایر خود در انبار و تعدیل میزان تولیدشان به سطح تولید پیش از سال نو چینی، کارخانه‌های داخلی این محصول در حال حاضر با ظرفیت کم به تولید خود ادامه می‌دهند. این تولیدکنندگان تمایلی به خرید خوراک پروپیلن ندارند.

دیگر بازارهای صنایع پایین‌دستی بطور کلی کاهش اخیر قیمت‌ها را علامتی برای ماندن در حاشیه و در انتظار مشخص تر شدن روند قیمتی بازار در نظر گرفتند؛ این در حالی است که برخی دیگر از معامله‌کنندگان اقدام به خرید محموله‌های نقدی با قیمت‌های فرمولی کردند.

در پی آغاز به کار مجدد برخی از واحدهای صنایع پایین‌دستی (شامل واحدهای تولید اکسو الکل‌ها، آکریلیک اسید و آکریلونیتریل) پس از چند هفته تعطیلی، احتمال می‌رود تمایل خرید پروپیلن در چین ادامه یابد، اما ممکن است شاهد رشد قابل توجه قیمت‌ها نباشیم.

فروشندگان شمال شرق آسیا امیدوارند با آغاز فعالیت دوباره واحدهای تولیدی صنایع پایین‌دستی قیمت‌های بازار نقدی داخلی تثبیت شود و خریداران را به بازارهای واردات بازگرداند.

برخی دیگر از فروشندگان اشاره کرده اند باتوجه به کمبود میزان عرضه از چین در شمال شرق آسیا به دلیل تعطیلی چند کارخانه برای عملیات‌های تأمین و نگهداری نیازی برای تخلیه محموله‌های خود نمی‌بینند و می توانند محموله‌های ماه مارس خود را با محموله‌های ماه آوریل تحویل بدهند.

ارسال نظر