کد خبر : 40862

پیش بینی ها از بازار پلیمر؛

روند متضاد قیمت پلیمرها در چین و جی سی سی/ پی وی سی گران می شود

بیشترین افزایش نرخ هم برای محصولات پلی اتیلن سنگین بادی، فیلم و پی وی سی و در بازار منطقه GCC بوده است که به ترتیب ۲۵ دلار ، ۱۵ دلار و ۱۲ دلار افزایش را به طور میانگین تجربه کرده اند

روند متضاد قیمت پلیمرها در چین و جی سی سی/ پی وی سی گران می شود

پتروتحلیل- قیمت محصولات پلیمری در هفته منتهی به ۸ مارس ۲۰۱۸ روندی متضاد را در دو بازار چین و منطقه GCC دنبال کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، بدین ترتیب قیمت اکثر کالاها در بازار چین کاهش و در بازار منطقه GCC افزایش یافته است. در نتیجه قیمت های این دو بازار مهم همدیگر را تا حدی خنثی می کنند. بدین ترتیب بیشترین کاهش نرخ در این هفته مربوط به پلی اتیلن های سبک فیلم و خطی در بازار چین بود که برابر با ۲۵ دلار کاهش است. همچنین پلی اتیلن های سنگین فیلم، بادی و تزریقی نیز به ترتیب با ۱۸ دلار، ۱۰ دلار و ۵ دلار کاهش نرخ مواجه شدند.

در همین حال بیشترین افزایش نرخ هم برای محصولات پلی اتیلن سنگین بادی، فیلم و پی وی سی و در بازار منطقه GCC بوده است که به ترتیب ۲۵ دلار ، ۱۵ دلار و ۱۲ دلار افزایش را به طور میانگین تجربه کرده اند. پلی پروپیلن نساجی با ۵ دلار و سبک خطی با ۵ دلار افزایش هم از دیگر گریدهای صعودی در این هفته بودند.

نرخ دلار هم با توجه به اطلاعات منتشر شده در سامانه سنا برابر با ۴۴۷۰۰ ریال خواهد بود که نشان دهنده دو دهم درصد افزایش است که خیلی با اهمیت نیست.

نکته: با توجه به اینکه قیمت پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله نچرال در منطقه GCC اعلام نشده و با توجه به نسبت افزایش گرید مشکی ۴۰ دلار افزایش برای گرید نچرال در نظر گرفته شده است که ممکن است اعمال نشود در نتیجه نهایت دقت خود را داشته باشید.

نکته دوم: در هفته منتهی به 2 مارس 2018 قیمت پی وی سی افزایش بیش از 20 دلاری داشت که در محاسبات نرخ های پایه اعمال نشده بود، در این هفته هم 12 دلار به طور میانگین در این منطقه رشد قیمت تجربه شده است. در صورت اعمال افزایش دو هفته این کالا پتانسیل رشد بیش از 60 تومانی و در صورت اعمال تنها رشد این هفته قیمت می تواند 40 تومان به ازای هر تن گران شود.

ارسال نظر