کد خبر : 40861

فروشنده های چینی، محموله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن را به ویتنام هدایت کردند

اما در ویتنام با توجه به عملیات تأمین و نگهداری برخی از واحدهای تولیدی در خاورمیانه و مشکلات عرضه در جنوب شرق آسیا قیمت‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن روند افزایشی خود را در مدت پس از تعطیلات ادامه دادند

فروشنده های چینی، محموله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن را به ویتنام هدایت کردند

پتروتحلیل- فروشنده‌های چینی به دلیل تقاضای پایین، محموله‌های پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن را به سمت ویتنام هدایت کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله‌کنندگان گزارش دادند که محموله‌های پلی‌اتیلن صادراتی از چین در بازار ویتنام دیده شدند؛ این درحالی است که تعداد پیشنهادهای پلی‌پروپیلن گرید هموپلیمر برای منابع چینی اخیرا افزایش یافته است.

بعضی از معامله‌کنندگان به این نکته اشاره کرده‌اند: «فروشندگان باتوجه به کمبود تقاضای بازارهای داخلی  خودشان بعضی از تولیدات خود را به ویتنام تخصیص داده‌اند.»

در چین از زمان پایان تعطیلات سال نو چینی تقاضا پایین بوده درحالی‌که علیرغم کاهش جزئی تولید دراین هفته، ذخیره‌ی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن دو تولیدکننده بزرگ محلی همچنان بالا باقی مانده است.

طبق گفته فروشندگان: «خریداران در برابر میزان پیشنهادهای فعلی مقاومت نشان می دهند این درحالی است که تبدیل‌کنندگان باتوجه به وضعیت نامناسب تقاضا برای محصولات نهایی هنوز در حال و هوای تعطیلات سال نو قرار دارند.»

و اما در ویتنام با توجه به عملیات تأمین و نگهداری برخی از واحدهای تولیدی در خاورمیانه و مشکلات عرضه در جنوب شرق آسیا  قیمت‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن روند افزایشی خود را در مدت پس از تعطیلات ادامه دادند.

چندین تولیدکننده منطقه‌ای و بین‌المللی قیمت‌های خود را برای ماه مارس در بازار ویتنام به‌طور قابل‌توجهی‌ افزایش دادند که این امر موجب تقویت جو صعودی بازار شد.

یکی از تاجران در ویتنام که برای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی سعودی بازصادراتی از سوی چین پیشنهاداتی دریافت کرده اظهار داشت: «پیشنهاداتی که ما از تاجران چینی دریافت کردیم در مقایسه با پیشنهادات توزیع‌کنندگان داخلی قیمت‌های بهتری دارند که این مسئله بر فروشندگان ویتنامی فشار وارد می‌کند. به نظر ما احتمال می‌رود در این ماه قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی روند کاهش داشته و به قیمت‌های قبل از سال نو چینی برسند. و اما در بازار پلی‌اتیلن سنگین کاهش عرضه دورنمای صعودی قیمت‌های این محصول را تقویت می‌کند.» 

یکی دیگر از تاجران گزارش داده است که در این هفته  قیمت‌های پیشنهادی که برای پروپیلن‌ گرید هموپلیمر از چین دریافت کرده‌اند افزایش پیدا کرده است او همچنین اظهار داشت: «پلی‌پروپیلن چینی نسبت به محصولات عربستانی از قیمت‌های بهتری برخوردارند. درحالی‌که تبادلات در بازار ساکنی قرار دارد قیمت‌ها تقریباً بالا هستند. بنابراین ما فکر می‌کنیم به‌زودی قیمت‌های بازار روند نزولی پیدا خواهند کرد.»

یک تبدیل‌کننده ویتنامی ذکر کرده است: «ما این هفته پیشنهادهای بیشتر برای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن از چین دریافت کردیم. به دلیل روند نزولی در بازارهای داخلی تاجران چینی ذخایر خود را به سمت ویتنام هدایت کرده‌اند.»

ارسال نظر