کد خبر : 40854

روند صعودی قیمت ها در بازار پلی اتیلن به دلیل کاهش عرضه و واکنش تولیدکننده اصلی عربستان

لی رغم کاهش تقویت قیمت رو به رشد اتیلن به دلیل کاهش میزان عرضه در منطقه در پی تعطیلی کارخانه ها برای عملیات تامین و نگهداری، دور جدید افزایش قیمت ها از سوی عرضه کنندگان آغاز شد

روند صعودی قیمت ها در بازار پلی اتیلن به دلیل کاهش عرضه و واکنش تولیدکننده اصلی عربستان

پتروتحلیل- یکی از تولید کنندگان بزرگ عربستان سعودی از رشد ماهیانه قیمت‌ پلی اتیلن ماه مارس خود برای بازارهای اصلی جهانی خبر داد و معامله کنندگان در چین، ترکیه و مصر نیز این خبر را تایید کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، علی رغم کاهش تقویت قیمت رو به رشد اتیلن به دلیل کاهش میزان عرضه در منطقه در پی تعطیلی کارخانه ها برای عملیات تامین و نگهداری، دور جدید افزایش قیمت ها از سوی عرضه کنندگان آغاز شد. البته اینکه آیا این روند صعودی قیمت ها به ثمر خواهد رسید یا خیر؟ این سوال اصلی بسیاری از معامله کنندگانی است که باور دارند این قیمت ها در ابتدا با مقاومت خریداران مواجه خواهد شد.

در چین نیز یک تولید کننده از رشد 30 دلاری قیمت پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی در هر تن و همچنین افزایش 50 دلاری فیلم پلی اتیلن سبک در هر تن در مقایسه با ماه فوریه خبر داد. یکی از نمایندگان یک تولید کننده بزرگ گفت: «احتمال می رود عرضه پلی اتیلن سنگین گرید فیلم از سوی این تولیدکننده تا پایان امسال به علت تمرکز آنها بر تولید پلی اتیلن سنگین گرید پایپ کاهش یابد. تقاضا برای پلی اتیلن سنگین نیز احتمالاً همچنان بالا باقی خواهد ماند اما پیش بینی می شود تقاضا برای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی به علت اتمام فصل کشاورزی در ماه آوریل کاهش را تجربه کند.» کاهش قیمت در بازار داخلی پلی اتیلن چین باتوجه به محموله هایی که انتظار می رود در تعطیلات پیش رو وارد کشور شوند و ممکن است فشارهایی را بر قیمت ها اعمال کنند، تاکنون تاثیر قابل توجهی بر واردات به این کشور نگذاشته است.

تبدیل کنندگان در ترکیه قیمت های جدیدی از سوی عرضه کنندگان عربستانی دریافت کردند که برای پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین به ترتیب نمایانگر رشد 30 دلاری و 50 دلاری در هر تن در مقایسه با ماه فوریه بود. به گزارش یکی از سازندگان محصولات نهایی: «تولید کننده ما در حال حاضر هیچ تحویل فوری در ناحیه جنوبی ندارد. میزان عرضه آنها نیز احتمالاً تا ماه آوریل کاهش نخواهد یافت. ما توانستیم تنها 50 تن از پلی اتیلن سنگین را از این منبع برای ماه مارس تهیه کنیم.» خریدار دیگری در همین حین باور دارد که این عرضه کننده باید با در نظر گرفتن میزان تقاضای کم برای این محصول در مقایسه با پلی اتیلن سنگین فیلم، از قیمتی که ابتداً برای پلی اتیلن سبک خطی ارائه شد، بکاهد.

در مصر نیز شاهد رشد 160 دلاری برای قیمت های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ و و افزایش 50 دلاری پلی اتیلن سنگین گرید فیلم، گرید تزریقی و گرید قالب بادی بودیم؛ درحالیکه پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سبک تنها رشد 20 دلاری در هر تن را در مقایسه با ماه پیش تجربه کردند. یکی از معامله کنندگان اظهار کرده است: «با اینکه ما به دلیل کاهش عرضه در منطقه، منتظر رشد قیمت ها هستیم، اما قیمت هایی که تولید کننده اصلی اخیراً ارائه کرد به شکل غیر قابل قبولی بالا بود. ما از تولید کننده انتظار داریم همانند ماه فوریه این میزان را کاهش دهد.

ارسال نظر