کد خبر : 40850

پی وی سی در بازار آزاد ارزان تر از بورس قیمت گذاری شد؛

بازار پی وی سی ایران به خواب طولانی می رود

قیمت پی وی سی در بازار آزاد نیز در روزهای اخیر پایین تر از نرخ بورس ارزش گذاری شده است

بازار پی وی سی ایران به خواب طولانی می رود

پتروتحلیل- بازار پی وی سی ایران با نزدیک شدن به سال نو همچنان با رکود همراه است و مبادلات به ندرت انجام می شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که قیمت پی وی سی در بازار آزاد نیز در روزهای اخیر پایین تر از نرخ بورس ارزش گذاری شده است.

به این ترتیب به نظر نمی رسد معاملات پی وی سی در هفته جاری نیز تحرکی داشته باشد، در حال حاضر قیمت پی وی سی پتروشیمی اروند در بازار آزاد در حدود 4 هزار و 520 تومان پیشنهاد می شود و این رقم کمتر از نرخ بورس است، از سوی دیگر پتروشیمی غدیر نیز به دلیل صادرات، تا پایان فروردین ماه قادر به عرضه پی وی سی به صورت پالت در بازار داخل نیست، اما نرخ جامبو در بازار آزاد 4 هزار و 560 تا 4 هزار و 570 تومان پیشنهاد می شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه خرید از بورس کالا در حال حاضر به تحویل در سال آینده منجر خواهد شد، اکثر معامله گران تمایلی به خرید در این شرایط ندارند.

این در حالی است که به نظر نمی رسد با شروع سال جدید بازار پی وی سی با تغییرات خاص و عمده ای روبه رو شود و به نظر می رسد پی وی سی سال جدید و خوبی را آغاز نخواهد کرد، چرا که همواره در ماه فروردین با خواب بازار پتروشیمی مواجه هستیم، پس از آن نیز وارد ماه رمضان خواهیم شد و از این رو به نظر نمی رسد تا اواخر تیرماه در بازار پی وی سی رونقی مشاهده شود.

 

ارسال نظر