کد خبر : 40842

واردکنندگان پلی استایرن خاورمیانه در انتظار شفافیت بازار صنایع بالادستی استایرن مونومر

چندین عرضه‌کننده آسیایی پلی استایرن قیمت‌های محوله‌های ماه مارس خود را اعلام نکرده‌اند زیرا آن‌ها منتظر بازار چین هستند تا بعد از تعطیلات سال نو قمری فعالیت خود را از سر بگیرد

واردکنندگان پلی استایرن خاورمیانه در انتظار شفافیت بازار صنایع بالادستی استایرن مونومر

پتروتحلیل- واردکنندگان پلی استایرن در خاورمیانه قبل از اقدام به خرید، منتظر شفافیت در جهت قیمتی استایرن مونومر در بازار صنایع بالادستی بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، چندین عرضه‌کننده آسیایی پلی استایرن قیمت‌های محوله‌های ماه مارس خود را اعلام نکرده‌اند زیرا آن‌ها منتظر بازار چین هستند تا بعد از تعطیلات سال نو قمری فعالیت خود را از سر بگیرد. 

چین از 15 تا 21 فوریه در تعطیلات به سر برد.

یکی از عرضه‌کنندگان جنوب شرقی چین اظهار داشت: «ما قبل از قیمت‌گذاری برای هفته آینده، باید ببینیم که مسیر حرکت قیمت‌های استایرن مونومر به چه شکل خواهد بود.» 

در پایان معاملات روز 22 فوریه، باتوجه به خودداری بازار از انباشت محصولات در چین، قیمت‌های استایرن مونومر با افزایش 5 تا 15 دلاری به 1445 تا 1455 دلار در هر تن (CFR چین) رسیدند. 

پس از تصمیم اولیه چین مبنی بر اعمال تعرفه‌های ضد دامپینگ بر روی محوله‌های استایرن مونومر مناطق کره جنوبی، تایوان و آمریکا که از 13 فوریه آغاز شد، معامله‌کنندگان موضع احتیاطی گرفته‌اند. معامله‌کنندگان بازار در طی چند هفته آینده ناظر شرایط به وجود آمده باشند، تا زمانی که مشخص شود، آیا اقدام اخیر چین قیمت‌های استایرن مونومر را بالا می‌برد یا خیر. 

قیمت‌های برخی از پیشنهادهای محدود پلی استایرن معمولی به حدود 1650 دلار در هر تن (CFR شورای همکاری خلیج‌فارس) افزایش یافتند، درحالی‌که یک قرارداد برای محموله ماه مارس پلی استایرن مقاوم در حدود 1740 دلار در هر تن (CFR شورای همکاری خلیج‌فارس) منعقد شد. 

یکی از معامله‌کنندگان خاورمیانه اظهار داشت: «اگر قیمت‌ها از یک میزان مشخصی بالاتر بروند خریداران حاضر به معامله نخواهند شد.»

تولیدکنندگان آسیایی با پیش‌بینی قیمت‌های بالای خوراک استایرن مونومر قیمت‌های آزمایشی بالاتری ارائه دادند، اما مصرف‌کنندگان نهایی از معامله با این قیمت‌ها مخالفت کردند.

در این میان، بازار در انتظار اعلام قیمت‌های ماه مارس یکی از تولیدکنندگان اصلی خاورمیانه است.

رزین‌های پلی استایرن برای بسته‌بندی، لوازم آشپزخانه، عروسک‌ها، لوازم الکترونیکی مصرفی و دیگر اقلام مصرفی به کار برده می‌شوند.

ارسال نظر