کد خبر : 40839

چینی ها مشتاق خرید محصولات پتروشیمی ایران با نرخ هایی بالاتر از آیسیس؛

صادرات 45 هزارتن پلی اتیلن سنگین پتروشیمی جم در یک ماه/ استقبال ضعیف در بورس کالا

شرکت بازرگانی تاپکو در ۳۰روز گذشته توانسته 45 هزارتن پلی اتیلن سنگین بادی و تزریقی و فیلم پتروشیمی جم را به چین و ترکیه صادر کند که استقبال از این محصولات در بورس کالا به شدت ضعیف بوده است

صادرات 45 هزارتن پلی اتیلن سنگین پتروشیمی جم در یک ماه/ استقبال ضعیف در بورس کالا

پتروتحلیل- شرکت بازرگانی تاپکو در ۳۰ روز اخیر ۴۵هزارتن پلی اتیلن سنگین بادی و تزریقی و فیلم به چین و ترکیه صادر کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در حالی شرکت بازرگانی تاپکو در ۳۰روز گذشته توانسته 45 هزارتن پلی اتیلن سنگین بادی و تزریقی و فیلم پتروشیمی جم را به چین و ترکیه صادر کند که استقبال از این محصولات در بورس کالا به شدت ضعیف بوده است.

این در حالی است که پلی اتیلن سنگین بادی و تزریقی و فیلم  پتروشیمی جم با حجم 35 هزارتن با فرمول میانگین آیسیس چین با احتساب مثبت 5 دلار و به چین صادر شده است.

در همین حال حجم صادرات پلی اتیلن سنگین بادی و تزریقی و فیلم پتروشیمی جم به ترکیه نیز در این مدت بالغ بر 10 هزارتن و با نرخ میانگین آیسیس ترکیه و مثبت 2 درصد انجام شده است.

به این ترتیب با توجه به مشکلات اخیر صادرات به چین و پرداخت پول به شرکت های پتروشیمی، در ماه اخیر صادرات پتروشیمی جم رونق داشته است، اما در همین مدت استقبال از محصولات جم در بورس کالا به شدت ضعیف بوده، به طوری که عرضه 12 هزارتنی پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518 طی دو هتفه گذشته به میزان یک هزارتن خریداری شده است.

به نظر می رسد ضعف خرید پلی اتیلن سنگین تزریقی طی دو هفته اخیر  ناشی از خریدهای قبلی با حجم های بالا و با توجه به افزایش مداوم قیمت دلار نشات گرفته باشد، این در حالی است که افت قیمت دلار و ذخیره بالای واسطه ها در بازار پتروشیمی سبب شده تا رغبت به خرید در دو هفته اخیر کاهش یابد. 

از سوی دیگر وجود محموله های ارزان قیمت در بازار داخلی سبب شده تا برخی از محصولات مانند پلی اتیلن های سنگین تزریقی ارزان تر از بورس کالا ارزش گذاری شده و به فروش برسند. از این رو معامله گران ترجیح می دهند محصولات خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

ارسال نظر