کد خبر : 40825

پذیرش انبار بازرگانی پتروشیمی و احتمال بازگشایی نماد آن در سایت tsetmc در روز چهارشنبه؛

اولین محموله گواهی سپرده کالایی پتروشیمی جم آماده تحویل به خریداران خرد است

به گفته کارشناسان بازار احتمالا معاملات در حوزه گواهی سپرده کالایی محصولات پتروشیمی می تواند تا 30 درصد گردش مالی در بازار سرمایه داشته باشد

اولین محموله گواهی سپرده کالایی پتروشیمی جم آماده تحویل به خریداران خرد است

پتروتحلیل- انبار شرکت بازرگانی پتروشیمی برای ذخیره سازی محصولات پتروشیمی در حوزه معاملات گواهی سپرده کالایی توسط  بورس کالای ایران پذیرش شد.

مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در گفت و گو با «پتروتحلیل» با اعلام این خبر گفت: اولین محموله پلیمری از سوی پتروشیمی جم به صورت گواهی سپرده کالایی در روز چهارشنبه 19 بهمن ماه عرضه و مورد معامله قرار گرفت.

وی ادامه داد: پلی اتیلن سنگین بادی پتروشیمی جم پس از عرضه و معامله به صورت گواهی سپرده کالایی و انتشار قبض انبار برای آن، در انبار شرکت بازرگانی پتروشیمی ذخیره سازی شده است و پس از بازگشایی نماد انبار در سایت tsetmc، مصرف کنندگان می توانند این محموله را به صورت خرده فروشی خریداری کنند.

وی افزود: خرید این محموله ها به صورت خرده فروشی با حداقل حجم 25 کیلو و حداکثر 5 تن توسط معامله گران و تحویل انبارشادآباد انجام خواهد شد، همچنین این محموله ها با در نظر گرفتن هزینه حمل و انبارداری به خریداران تحویل داده می شود.

به این ترتیب به نظر می رسد با شروع معاملات محصولات پتروشیمی به صورت گواهی سپرده کالایی علاوه بر رفع مشکلات تولیدکنندگان خرد، محصولات نیز به صورت شفاف قیمت گذاری و کشف نرخ خواهند شد.

به گفته کارشناسان بازار احتمالا معاملات در حوزه گواهی سپرده کالایی محصولات پتروشیمی می تواند تا 30 درصد گردش مالی در بازار سرمایه داشته باشد.

ارسال نظر