کد خبر : 40819

پس از قیمت گذاری ماه مارس؛

قیمت پی وی سی در چین به بالاترین رقم در 5 ماه اخیر رسید

قیمت های جدید تولید کننده تایوانی نسبت به ماه فوریه 60 دلار در هر تن بالاتر رفته و به 970 دلار در هر تن (CFR چین، نقدی) رسیدند. یکی از تاجران اظهار داشت: « سهمیه تخصیصی این تولید کننده به همه بازارها در مجموع تقریباً به رقم 20.000 تن محدود شده است

قیمت پی وی سی در چین به بالاترین رقم در 5 ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- قیمت پی وی سی وارداتی چین بعد از قیمت گذاری در ماه مارس به بالاترین حد خود در 5 ماه اخیر رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در چین یکی از تولیدکنندگان اصلی تایوانی قیمت های ماه مارس خود را اعلام کرد که برای سومین ماه پی در پی با افزایش قابل توجهی همراه بود. این افزایش ها، میانگین قیمت های پی وی سی وارداتی در چین را به بالاترین میزان خود از نیمه اول سپتامبر سال 2017 رساند.

قیمت های جدید تولید کننده تایوانی نسبت به ماه فوریه 60 دلار در هر تن بالاتر رفته و به 970 دلار در هر تن (CFR چین، نقدی) رسیدند. یکی از تاجران اظهار داشت: « سهمیه تخصیصی این تولید کننده به همه بازارها در مجموع تقریباً به رقم 20.000 تن محدود شده است.»

در بازار واردات، قیمت های پی وی سی گرید K67 نسبت به هفته گذشته 30 تا 50 دلار افزایش داشته و به رقم 970 تا 980 دلار در هر تن (CIF چین، نقدی) رسیدند. یکی دیگر از تولیدکنندگان اصلی تایوان با ارائه پیشنهاد در بازه بالایی قیمت ها، رقم های پیشنهادی خود را نسبت به هفته گذشته 30 دلار در هر تن افزایش داد. یک منبع آگاه از سوی این تولیدکننده اظهار داشت: «استعلام های قیمتِ زیادی را دریافت کرده ایم؛ اما اکثر خریدارن میزان قیمت های اخیر را بسیار بالا می دانند و معامله نمی کنند.»

در بازار داخلی چین، قیمت های پی‌وی‌سی اتیلن و استیلن پایه، شاهد افزایش هفتگی در حدود 6 تا 20 دلار در هر تن بودند. شرایط مناسب در بازار های پی وی سی در سرتاسر آسیا بر بهبود شرایط در بازار داخلی شد. این در حالی است که عرضه کم و قیمت های بالای پی وی سی در بازار معاملات آتی منتج به جو صعودی بازار شد. این امر علیرغم آن بود که فعالیت های تجاری پیش از تعطیلات سال نو چینی همچنان روند نزولی خود را ادامه دادند. یک منبع آگاه از یکی از تولیدکنندگان اظهار داشت: «ما فکر می کنیم قیمت های داخلی روند رو به رشد خود را تا سال نو چینی حفظ کنند؛ اگرچه، از آنجایی که انبارها در این مدت پر خواهند شد ممکن است بعد از سال نو شاهد روندی نزولی باشیم.»

پیش بینی می شود به دلیل کمبود عرضه، تقاضای مناسب از هند، تعطیلی واحد های وینیل کلراید در سرتاسر آسیا و افزایش قیمت های پیشنهادی از آمریکا با وجود محدودیت در عرضه، قیمت های پی وی سی وارداتی روند صعودی خود را حفظ کنند. همچنین در بازار های داخلی با توجه به کاهش تقاضا پیش از تعطیلات سال نو و عرضه اندک که غالباً اثر یکدیگر را خنثی می کنند انتظار نمی رود شاهد هیچ تغییر اساسی باشیم؛ با این وجود برخی از معامله کنندگان با توجه به احتمال افزایش عرضه، احتمال روند نزولی را برای دوره پس از تعطیلات رد نمی کنند.

مهم ترین نکات

    قیمت های ماه مارس یکی از اصلی ترین تولیدکننده های تایوان 60 دلار افزایش داشت.

    قیمت های پی وی سی وارداتی به بالاترین حد خود از سپتامبر 2017 رسید.

    کمبود در عرضه، تقاضای مناسب هند، و تعطیلی واحد های وینیل کلراید از عوامل تقویت روند صعودی هستند.

    ادامه افزایش قیمت های بازار داخلی همزمان با جو صعودی در بازارهای جهانی.

    هنوز فعالیت های پیش از تعطیلات در حالت سکون است.

    پی وی سی وارداتی گرید k67: 970 تا 980 دلار بر تن (CIF).

ارسال نظر