کد خبر : 40805

اعمال تعرفه های ضد دامپینگ چین بر استایرن مونومر وارداتی از کره جنوبی، تایوان و امریکا

وزیر تجارت و بازرگانی به زبان ماندراین اعلام کرد، در تصمیم ابتدائی، مقامات به این نتیجه رسیدند که واردات استایرن مونومر از این سه منطقه، آسیب های قابل توجهی به بازار داخلی زده است

اعمال تعرفه های ضد دامپینگ چین بر استایرن مونومر وارداتی از کره جنوبی، تایوان و امریکا

پتروتحلیل- چین بر استایرن مونومر وارداتی از کره جنوبی، تایوان و امریکا تعرفه های ضد دامپینگ را اعمال می کند.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از آیسیس، وزیر تجارت و بازرگانی چین در اعلامیه ای در روز دوشنبه در وبسایت خود اعلام کرد، چین از سیزدهم فوریه بر استایرن مونومر وارداتی از مناطق کره جنوبی، تایوان و آمریکا تعرفه های ضد دامپینگ اعمال خواهد کرد.

وزیر تجارت و بازرگانی به زبان ماندراین اعلام کرد، در تصمیم ابتدائی، مقامات به این نتیجه رسیدند که واردات استایرن مونومر از این سه منطقه، آسیب های قابل توجهی به بازار داخلی زده است.

بازه مالیات اعمال شده بر محموله های کره جنوبی از 7/8 درصد تا 8/4 درصد است، در حالیکه محموله های آمریکا شامل مالیات 9/2 تا 10/7درصدی خواهند شد. محموله های منطقه تایوان نیز تحت 5 درصد تعرفه ضد دامپینگ قرار خواهند گرفت.

تعرفه ضد دامپینگ به صورت موقت و به شکل بیعانه ای اجرایی خواهد شد. بیعانه باتوجه به نرخ مالیات ارزش مالیاتی کالاها به علاوه نرخ مالیات بر ارزش افزوده محاسبه خواهد شد.

چین تحقیقات در این رابطه را در ژوئن سال 2017 آغاز کرد و انتظار می رود تصمیم نهایی در ژوئن امسال اعلام شود.

تحقیقات در مورد تعرفه ضد دامپینگ زمانی آغاز شد که چین به سرعت به سوی خودکفایی در بازار استایرن مونومر پیشرفت. پیش بینی میشود میزان ظرفیت تولید استایرن مونومر در چین در سال 2020 به 13 میلیون تن در سال برسد. این در حالی است که ظرفیت تولید این محصول در حال حاضر حدود 8/5 میلیون تن در سال است.

چین در حال حاضر برای تکمیل ظرفیت تولید داخلی خود سالانه 3 میلیون تن استایرن مونومر وارد می کند. تقاضای کلی استایرن مونومر در این کشور در حدود 10 میلیون تن در سال تخمین زده می شود.

اگرچه نتایج ابتدایی تحقیقات در مورد اعمال تعرفه ضد دامپینگ عموماً هم راستا با انتظارات بود، از آنجایی که معامله کنندگان هنوز در حال هضم خبر بودند، مذاکرات در مورد خرید و فروش استایرن مونومر آسیا در روز اعلام تعرفه ها اندک بودند.

یکی از معامله کنندگان مستقر در سنگاپور اظهار داشت: «امروز، بازار چین (CFR) آرام خواهد بود.»

اگرچه تردید در حول تصمیم تعرفه ضد دامپینگ منجر به این شد که بسیاری از تاجران به کنار رفته و فعالیتی نداشته باشند، انتظار می رود فعالیت در بازار استایرن مونومر به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

قیمت های پیشنهادی برای محموله های مارس و آوریل از منابع بدون تعرفه ضد دامپینگ در صبح دوشنبه 1410 دلار و در 9 فوریه 1420 دلار در هر تن بود.

پیش از اعلام، اعمال تعرفه های ضد دامپینگ و روز افزونی تقاضا برای محموله های ژاپن، جنوب شرق آسیا و خاورمیانه، قیمت های استایرن مونومر آسیا روند رو به رشدی را تجربه می کردند. اما قیمت های بازار طی هفته های گذشته تحت تاثیر کاهش قیمت نفت خام روندی نزولی پیدا کردند.

22

23

ارسال نظر