کد خبر : 40798

تصمیم گیری بهتر برای خرید مواد اولیه پلیمری در هفته جاری ؛

صدرنشینی پلی اتیلن سنگین لوله P100 مشکی/ افزایش قیمت پلی پروپیلن نساجی و پی وی سی

بیشترین افزایش نرخ متعلق به پلی اتیلن سنگین لوله P100 مشکی با 90 دلار رشد در منطقه GCC است. این کالا در بازار چین نیز 10 دلار افزایش را تجربه کرد

صدرنشینی پلی اتیلن سنگین لوله P100 مشکی/ افزایش قیمت پلی پروپیلن نساجی و پی وی سی

پتروتحلیل- در هفته منتهی به 9 فوریه 2018 بازارهای جهانی روند نسبتا با ثباتی را سپری کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، بیشترین افزایش نرخ متعلق به پلی اتیلن سنگین لوله P100 مشکی با 90 دلار رشد در منطقه GCC است. این کالا در بازار چین نیز 10 دلار افزایش را تجربه کرد. در رتبه بعدی پلی پروپیلن نساجی با 15 دلار افزایش در منطقه GCC قرارد دارد. سایر کالاها در بازار چین نیز به دلیل نزدیکی به تعطیلات سال نوی چینی، ثبات داشتند. اما در منطقه GCC برخی از کالاها 10 دلار افزایش قیمت داشتند. تنها کالایی که با کاهش نرخ مواجه شد؛ پلی اتیلن سبک خطی بود که در منطقه GCC کاهش 5 دلاری را تجربه کرد. PVC نیز در منطقه هندوستان 10 دلار افزایش را تجربه کرده و در منطقه GCC ثبات نرخ داشت.

در همین حال نرخ دلار مبنای محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی به نظر می رسد بیش از 46100 ریال باشد که نسبت به نرخ 45392 تومانی هفته گذشته تا 22 بهمن 1396 افزایشی 708 ریالی و 1.6 درصدی را نشان می دهد. در نتیجه باز هم تمامی کالاها پتانسیل افزایش نرخ را دارا هستند.

این پیش بینی ها بر اساس داده های بدست آمده تا تاریخ 22 بهمن 1396 انجام شده است و در صورت تغییرات شدید در هفته پیش رو در بازارهای جهانی و نرخ دلار این پیش بینی ها دستخوش تغییراتی خواهد شد و این پیش بینی ها صرفا برای تصمیم گیری بهتر در خرید های مواد اولیه پلیمری در هفته جاری و پیش رو انجام شده اند.

این در حالی است که با توجه به تعطیلی روز گذشته، قیمت پایه محصولات پتروشیمی توسط دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام نشد.

ارسال نظر