کد خبر : 40791

ادامه روند نزولی بازار پروپیلن شمال شرق آسیا

احتمال می رود تعدادی از خریداران چینی که منتظر محموله های پایان فوریه هستند، با نزدیکی تعطیلات موضع برتری پیدا کنند

ادامه روند نزولی بازار پروپیلن شمال شرق آسیا

پتروتحلیل- با نزدیکی به تعطیلات سال نو قمری و همزمان با کاهش تقاضا، احتمال می رود قیمت های پروپیلن شمال شرق آسیا در بازار نقدی به روند نزولی خود ادامه دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در پایان هفته ی منتهی به دوم فوریه، ارزیابی قیمت های شمال شرق آسیا پایین تر از میانگین 1105 دلار در هر تن (CFR) بودند. بر مبنای داده های آیسیس، درحالی که افت قیمت در هفته گذشته، اندک و معادل 5 دلار در تن بود، بعد از سیر صعودی قیمتها از 3 نوامبر 2016 روند معکوسی برخود گرفت. تعدادی از خریداران در این هفته تصدیق کردند: «ممکن است قبل از سال نو قمری قیمت های نقدی به روند نزولی خود ادامه دهند.» سال نو قمری که امسال در 16 فوریه است، در اکثر بخش های شمال شرقی و جنوب شرقی آسیا جشن گرفته می شود. چین به مدت یک هفته از 15 تا 21 فوریه در تعطیلات خواهد بود. باتوجه به عبور سریع بازار واردات چین و رسیدن به موعد تحویل محصولات در ماه مارس، تعدادی از فروشندگان حتی با وجود موعد تحویل پایان فوریه مجبورند تا محوله ها را به زودی تحویل دهند، زیرا آنها بعد از تعطیلات، زمان اندکی برای مذاکره و انعقاد قرارداد دارند.

احتمال می رود تعدادی از خریداران چینی که منتظر محموله های پایان فوریه هستند، با نزدیکی تعطیلات موضع برتری پیدا کنند. در پایان هفته منتهی به دوم فوریه، وضعیت تقاضا بطور وسیعی ضعیف بوده است و این روند می تواند ادامه پیدا کند. یکی از خریدارن گفت: «پیشنهاد خرید من 1080 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) است، که حتی اگر بتوانم با این قیمت پیشنهاداتی برای محموله ی نقدی پیدا کنم، ممکن است به تردید بیفتم.» برخی از خریداران شمال شرق آسیا عقیده دارند با توجه به تعطیلات بلندمدت پیش رو، بازار واردات در حال حاضر پر مخاطره است و احتمالاً، بسیاری از آنها محموله های تحویل فوری با حجم کم را در بازار نقدی داخلی خود انتخاب می کنند.

ارسال نظر