کد خبر : 40773

کنفرانس نیتروژن آرگوس در برزیل برگزار شد؛

شایعه فروش اوره «پردیس» با قیمت پایین تر از فوب خلیج فارس برای شکست مقاومت قیمت ایران

در همین حال اوره فوب ایران در محدوده ۲۳۰ تا ۲۳۵ گزارش شده هرچند در عمل و با توجه به شدید تر شدن محدودیت های تحریمی در مبادلات بانکی دلاری، خریداران اندک خارجی تمایلی به پرداخت آن سطح از قیمت ها برای محموله های بالک نیستند

شایعه فروش اوره «پردیس» با قیمت پایین تر از فوب خلیج فارس برای شکست مقاومت قیمت ایران

پتروتحلیل- در هفته گذشته قیمت اوره با یک نوسان جزیی ابتدا دچار کاهش شد که سرآغاز آن فروش با قیمت کمتر از انتظار در منطقه شمال آفریقا و مصر بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، برخی تریدرهای منطقه ای علت این کاهش را فروش و عرضه اوره پردیس ایران توسط شرکت HELM با قیمت های بسیار پایین تر از فوب خلیج فارس عنوان کردند که با ظهور گزارشات بورسی عملکرد دی ماه شرکت های ایرانی و عدم وجود فروش صادراتی اوره برای شرکت مذکور، مشخص شد خبر فوق صرفا شایعه ای برای شکست مقاومت سطح قیمتی ایران از ۲۳۰-۲۴۰ به سطوح پایین تر بوده است.

در ادامه هفته با رونق گرفتن فروش های انجام شده منطقه شمال افریقا به واردگنندگان امریکای شمالی و لاتین، مجددا قیمت ها انرژی گرفتند و همزمان با کنفرانس نیتروژن آرگوس در برزیل، برخی قرارداد های بلند مدت فروش توسط تولیدکنندگان عربی حوزه خلیج فارس منعقد شد که سبب تثبیت قیمت های منطقه در سطح ۲۴۰ تا ۲۴۵ دلار شد.

در همین حال اوره فوب ایران در محدوده ۲۳۰ تا ۲۳۵ گزارش شده هرچند در عمل و با توجه به شدید تر شدن محدودیت های تحریمی در مبادلات بانکی دلاری، خریداران اندک خارجی تمایلی به پرداخت آن سطح از قیمت ها برای محموله های بالک نیستند.

محموله های کوچک اوره پریل با بسته بندی ۵۰ کیلویی و تحویل در کانتینر با قیمت های ۲۵۰ دلار بر تن فوب بنادر جنوبی ایران در حال فروش است، هرچند با توجه به تناژ پایین معاملات این چنینی، میانگین قیمت فروش شرکت ها را چندان افزایش نمی دهد.

نیاز به اوره پریل در کشورهای حوزه آسیای جنوب شرقی و عدم وجود صادرات کافی در اوره چین، سبب روی آوردن مشتریان آن حوزه به تولیدکنندگان خلیج فارس شده است.

با ورود به ماه فوریه و در صورت عدم انتشار تندری از سوی هندوستان، احتمال کاهش تدریجی قیمت ها از یکی دو هفته آتی وجود دارد.

ارسال نظر