کد خبر : 40766

تاخیر عربستان در تحویل محموله های پلی پروپیلن به ترکیه؛

افزایش چشمگیر قیمت پلی پروپیلن گرید فیبر ایرانی تا 1370 دلار

برخی منابع عربستان سعودی محصولات‌شان را در زودترین حالت ممکن در نیمه‌ی دوم ماه فوریه به دست ما خواهد رساند که این مسئله موجب بهبود تقاضا برای منابع ایرانی شده است

افزایش چشمگیر قیمت پلی پروپیلن گرید فیبر ایرانی تا 1370 دلار

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی پروپیلن ایرانی به تاثیر از تقاضای مناسب و کمبود عرضه در بازار ترکیه رشد کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، تاجران در ترکیه گزارش دادند قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید فیبر از ایران این هفته افزایش‌های چشمگیری داشته‌اند. معامله‌کنندگان افزایش‌های اخیر را عمدتاً به تقاضای مناسب و کمبود عرضه‌ی فوری نسبت می‌دهند.

قیمت‌های پلی پروپیلن گرید فیبر ایرانی معادل 1350 تا 1370 دلار در هر تن (CPT ترکیه، شامل 6/5 درصد عوارض گمرکی، نقد) و با 50 دلار افزایش در هر دو سمت بازه قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته گزارش داده شدند. در این میان، چندین معامله در نرخ 1350 تا 1360 دلار در هر تن انجام شدند.

تاجری بیان داشت: «برخی منابع عربستان سعودی محصولات‌شان را در زودترین حالت ممکن در نیمه‌ی دوم ماه فوریه به دست ما خواهد رساند که این مسئله موجب بهبود تقاضا برای منابع ایرانی شده است.» یک تولیدکننده محصولات نهایی اظهار داشت: «به دنبال برگزاری نمایشگاه دموتکس در اوایل ژانویه‌، تبدیل‌کنندگان فیبر با توجه به افزایش‌های بی‌وقفه و تداوم  محدودیت در عرضه، خود را برای انبار سازی آماده کردند. بنابراین، بازار روند افزایشی خود را حفظ کرد.»

قیمت‌های پلی پروپیلن وارداتی در ترکیه از اواسط ماه نوامبر سال گذشته، هم‌راستا با روند افزایشی در بازارهای جهانی و افزایش قیمت‌های نفت خام، در روندی افزایشی به سر برده است. قیمت‌های پلی پروپیلن عربستان سعودی نیز این هفته شاهد دور جدیدی از افزایش‌ها بود. پلی پروپیلن گرید رافیا 10 تا 25 دلار در هر تن افزایش یافت و به 1260 تا 1280 دلار در هر تن رسید، پلی پروپیلن گرید فیبر 10 تا 30 دلار بالا رفت و به 1280 تا 1320 دلار در هر تن رسید (همگی CIF، شامل 6/5 درصد عوارض گمرکی، نقد).

ارسال نظر