کد خبر : 40760

روند افزایشی در بازار پلی استایرن آسیا تحت تاثیر تقاضای نامناسب قرار می گیرد؟

بازار نقدی استایرن آسیا، علی‌رغم تغییرات کاهشی اخیرش، احتمالاً در آینده‌ی نزدیک با توجه به تعطیلی برنامه‌ریزی‌شده واحدهای تولیدی در تایوان، کره‌ی جنوبی و ژاپن، روندی افزایشی در پیش خواهد گرفت

روند افزایشی در بازار پلی استایرن آسیا تحت تاثیر تقاضای نامناسب قرار می گیرد؟

پتروتحلیل- روند افزایشی در بازار پلی استایرن چین و جنوب‌شرق آسیا همچنان به تاثیر از پافشاری فروشندگان بر قیمت‌های بالا که علت آن افزایش هزینه‌های صنایع بالادستی است، ادامه دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، با وجود این، تقاضا عمدتاً مایل نیست به تمایلات برای افزایش دوباره قیمت‌ها واکنش مثبت نشان دهد، چراکه با توجه به تغییرات اخیر در قیمت استایرن و همچنین پیش رو بودن تعطیلات سال نو در چین، در میان خریداران مقاومت ایجاد شده است.

تعدادی از عرضه‌کنندگان پلی استایرن در آسیا، هفته‌ی گذشته بار دیگر قیمت‌های پیشنهادی خود برای چین و جنوب‌شرق آسیا را به دلیل کاهش مارجین‌ها در پی افزایش هزینه‌ها بالا بردند. 

یک تولیدکننده در جنوب‌شرق آسیا که هفته‌ی گذشته افزایش‌های هفتگیِ تا 50 دلار در هر تن را در قیمت‌های پلی استایرن خود لحاظ کرد، اظهار داشت: «ما قادریم چند معامله محدود را با حجم بسیار پایین را انجام دهیم. علی‌رغم مقاومت خریداران، ما نیز محکم بر موضع خود تاکید داریم و دلیل آن قیمت‌های بالای نفت خام، نفتا و بَنزَن است.»

یک تولیدکننده تایوانی قیمت‌های محموله‌های ژانویه‌ خود برای جنوب‌شرق آسیا و چین برای پلی استایرن معمولی را 30 تا 50 دلار و برای پلی استایرن مقاوم 10 تا 30 دلار در هر تن بالا برد. منبعی نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «قیمت بالای نفت خام در بازار معاملات آتی همچنان به روند افزایشی پلی استایرن شدت میدهد. با وجود این، به دلیل مقاومت خریداران به افزایش قیمت‌ها، رویکرد به بازار آن‌چنان افزایشی نیست.

تولیدکننده‌ی تایوانی دیگری نیز نسبت به هفته‌ی گذشته قیمت‌هایش را 10 تا 50 دلار در هر تن افزایش داد و اظهار داشت: «قیمت‌های ما به علت افزایش قیمت‌های استایرن و نفت خام بالا رفتند. با وجود این، ما حاضر هستیم مطابق با میزان خریدها، تخفیف‌هایی نیز لحاظ کنیم چراکه قیمت‌های جدیدمان با مقاومت روبه‌رو شدند. با این حال، باور داریم بازار در آینده‌ی نزدیک روند قیمت‌های نفت خام استایرن را پیگیری خواهد کرد.»

در این میان چند معامله‌کننده خاطرنشان کردند: «بازار نقدی استایرن آسیا، علی‌رغم تغییرات کاهشی اخیرش، احتمالاً در آینده‌ی نزدیک با توجه به تعطیلی برنامه‌ریزی‌شده واحدهای تولیدی در تایوان، کره‌ی جنوبی و ژاپن، روندی افزایشی در پیش خواهد گرفت.»

ارسال نظر