کد خبر : 40749

ادامه التهاب در بازار پلی پروپیلن ها؛

ابطال معامله پلی پروپیلن شیمیایی zb332c نویدزرشیمی

بیشترین رقابت قیمتی مربوط به پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C نویدزرشیمی و به میزان 15 درصد رقابت قیمتی بود

ابطال معامله پلی پروپیلن شیمیایی zb332c نویدزرشیمی

پتروتحلیل- معاملات پلی پروپیلن ها روز گذشته تحت تاثیر روند صعودی نرخ دلار بازار محصولات پتروشیمی رونق فراوانی داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب بیشترین رقابت قیمتی مربوط به پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C نویدزرشیمی و به میزان 15 درصد رقابت قیمتی بود.

البته معامله پلی پروپیلن شیمیایی zb332c نویدزرشیمی که هفته گذشته با 15 درصد رقابت قیمتی معامله شده بود، پس از ثبت رقابتی در حدود 28 درصد، ابطال شد. قیمت این کالا در بازار آزاد محصولات پلیمری به 8 هزارتومان در هر کیلو رسیده است. برخی از آگاهان بازار از توقف تولید آن خبر می دهند. البته عرضه zb332c نویدزرشیمی امروز هم انجام نمی شود. این در حالی است که عرضه های اندک گرید MR پتروشیمی مارون هم برای بازاریان نگران کننده است.

همانطور که در جدول مشخص است کلیه گرید های پلی پروپیلن نساجی با سقف ده درصدی نرخ معامله شد. برای گلیه گریدهای این گروه کالایی تقاضای کاذب زیادی به ثبت رسیده بود. بیشترین میزان تقاضا در بین این گروه هم برای 510L جم و به میزان 10 هزار و 176 تن بود. بعد از بازگشت سقف نوسان ده درصدی برای این گروه حجم تقاضای کاذب افزایش یافته و سهم مصرف کننده نهایی بسیار کاهش یافته است .

البته با توجه به قرار داشتن در هفته اول ماه و شارژ سهمیه های بهین یاب، تقاضا برای این گروه در سطح بسیار بالایی قرار داشت. دیگر کالاهای با رقابت قیمتی بالا پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA نویدزرشیمی بود که با رقابت 6 درصدی به فروش رسید. همچنین پلی اتیلن سنگین لوله P100 مارون با رقابت قیمتی 6 درصدی معامله شد.

همچنین پلی اتیلن سنگین لوله P100 نچرال شازند نیز رقابت قیمتی 5 درصدی معامله شد. پلی پروپیلن شیمیایی EP548R جم نیز از دیگر کالاهای با رقابت بالا بود ، برای این کالا خریداران رقابت 4 درصدی انجام دادند. خریداران در این روز از سبک خطی 209AA شازند هم استقبال کرده و برای آن 4 درصد رقابت قیمتی انجام دادند. پلی اتیلن سنگین بادی کرمانشاه هم در این هفته جذابیت پیدا کرده بود و 3 درصد قیمت آن افزایش پیدا کرد.

پلی اتیلن سنگین لوله P100 مشکی شازند نیز که برای اولین بار عرضه شده بود تقاضایی معادل 2940 تن داشت، و خریداران از عرضه این محصول استقبال کرده و رقابت قیمتی 2 درصدی انجام دادند.

ارسال نظر