کد خبر : 40748

پروژه شرکت‌های سعودی آرامکو، CB&I و CLG برای توسعه فناوری تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی

این شرکت‌ها در این قرارداد 40 میلیون دلاری، برای توسعه فناوری پیشرفته‌ای برای تولید محصولات پتروشیمی از نفت خام همکاری خواهند کرد

پروژه شرکت‌های سعودی آرامکو، CB&I و CLG برای توسعه فناوری تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی

پتروتحلیل- بر اساس مطلبی که در وب‌سایت شرکت سعودی آرامکو تکنالوجیز منتشر شد، این شرکت که شرکت تابعه‌ی شرکت سعودی آرامکو است، در روز هجدهم ژانویه‌ قراردادی سه‌جانبه با شرکت‌های CB&I، که یک شرکت آمریکای ارائه‌دهنده فناوری و زیربنا است، و شرکت Chevron Lummus Global یا (CLG) که درواقع سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های CB&I و Chevron U.S.A. است منعقد کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این شرکت‌ها در این قرارداد 40 میلیون دلاری، برای توسعه فناوری پیشرفته‌ای برای تولید محصولات پتروشیمی از نفت خام همکاری خواهند کرد. بر طبق این قرارداد، شرکت CB&I باید فناوری ساخت واحد کراکینگ اتیلن خود و شرکت CLG باید فناوری‌های پردازش‌های هیدروژنی خود و شرکت سعودی آرامکو هم باید فناوری خود در تبدیل گرمایشی نفت خام به مواد شیمیایی را در اختیار این پروژه قرار دهند.

همچنین این پروژه مکمل پروژه‌ی فعلی تبدیل نفت خام-به-مواد شیمیایی شرکت آرامکو و شرکت سابیک خواهد بود. شرکت آرامکو در قالب بخشی از برنامه‌های خود برای متنوع‌سازی محصولاتش،ماه نوامبر سال گذشته، برای توسعه مشترک یک مجتمع تمام یکپارچه تبدیل نفت خام-به-مواد شیمیایی (COTC)، یک قرارداد همکاری را با شرکت سابیک امضا کرد. انتظار می‌رود این مجتمع که ظرفیت تولید 400 هزار بشکه در روز را دارد تا سال 2025 تکمیل شود و قادر به تولید 9 میلیون تن مواد شیمیایی و روغن‌های پایه در سال باشد.

ارسال نظر