کد خبر : 40746

سهمیه‌های تخصیصی عرضه‌کنندگان برای چین محدود شد؛

تداوم روند افزایشی در بازار پی وی سی وارداتی چین

انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک قیمت‌های پی وی سی در بازار داخلی در حوالی نرخ‌های فعلی خود نوسان کنند

تداوم روند افزایشی در بازار پی وی سی وارداتی چین

پتروتحلیل-در چین، رویکرد مثبت به بازار داخلی پی وی سی، هم‌راستا با تغییرات کاهشی اخیر در بازار معاملات آتی، تاحدی در این هفته کاهش داشته است. ضمناً، بازار وارداتی پی وی سی در این مدت نرخ بالای خود را حفظ کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های پی وی سی اتیلن پایه در بازار داخلی برای دومین هفته پیاپی بدون تغییر ماند، اما پی وی سی استیلن پایه افزایش‌های مختصر 13 دلار در هر تنی نسبت به هفته گذشته داشته است. پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان از 17 ژانویه‌ 28 دلار در هر تن کاهش هفتگی داشته است. جدای از کاهش در بازار معاملات آتی، حجم پایین فعالیت‌های تجاری پیش از سال نو در چین و همچنین تقاضای محدود به تاثیر از فصل زمستان نیز موجب تضعیف رویکرد به بازار شد. منبعی نزدیک به یک تولیدکننده اظهار داشت: «عقیده داریم بازار داخلی پی وی سی چین در حال حاضر به حداکثر قیمت‌های خود رسیده است. روند انبارسازی این روزها در بازار داخلی نامساعد است چراکه قیمت‌ها بسیار بالا هستند و نرخ‌ها در بازار معاملات آتی رو به کاهش.

قیمت‌های پی وی سی گرید k67 عمدتاً ثبات داشتند و معادل 900 تا 920 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) گزارش شدند. مشکلات در عرضه در بازارهای آسیایی و همچنین قیمت بالا در بازارهای انرژی و صنایع بالادستی نیز همچنان به این رویکرد کمک کردند. تاجری خاطرنشان کرد: «بسیاری از عرضه‌کنندگان در حال محدود کردن سهمیه‌های تخصیصی خود برای چین هستند.»

انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک قیمت‌های پی وی سی در بازار داخلی در حوالی نرخ‌های فعلی خود نوسان کنند. درخصوص بازار واردات نیز احتمال می‌رود در آینده‌ی نزدیک، فشار روبه‌رشد از جانب روند افزایشی در بازارهای پی وی سی هند و جنوب‌شرق آسیا، بهبود تقاضا در هند و همچنین افزایش نرخ اتیلن کماکان تداوم داشته باشند.

مهم‌ترین نکات:

•  عدم قطعیت در رویکرد به بازار داخلی به تاثیر از کاهش در بازار معاملات آتی

•  تقاضای محدود در فصل زمستان و تعطیلات پیش‌ رو 

•  رشد پی وی سی وارداتی به دنبال روند افزایشی پی وی سی، نفت و c2 هند  

•  گرید k67 وارداتی (دلار در هر تن): 900 - 920 (CIF)

ارسال نظر