کد خبر : 40730

اعلام قیمت‌های ماه فوریه پی وی سی از سوی تولیدکنندگان جنوب شرق آسیا

تولیدکننده‌ای اندونزیایی گزارش داد قیمت‌های ماه فوریه‌اش برای جنوب‌شرق آسیا با افزایش‌های 50 تا 55 دلار در هر تنی همراه بودند و به 900 تا 910 دلار در هر تن (CIF) رسیدند

اعلام قیمت‌های ماه فوریه پی وی سی از سوی تولیدکنندگان جنوب شرق آسیا

پتروتحلیل- معامله‌کنندگان بازارهای پی وی سی جنوب‌شرق آسیا گزارش دادند تعدادی از تولیدکنندگان در منطقه قیمت‌های ماه فوریه خود را با افزایش‌هایی اعلام کردند که عمدتاً به دلیل مسائل مربوط به عرضه بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، تصمیم یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای ورود به بازار آسیا با در نظر گرفتن افزایش‌های قابل توجه برای ماه فوریه، تقاضای بهتر در بازار هند و همچنین رشد در قیمت‌های صنایع بالادستی و بازارهای انرژی نیز  از جمله عوامل موثر هستند.

تولیدکننده‌ای اندونزیایی گزارش داد قیمت‌های ماه فوریه‌اش برای جنوب‌شرق آسیا با افزایش‌های 50 تا 55 دلار در هر تنی همراه بودند و به 900 تا 910 دلار در هر تن (CIF) رسیدند.

منبعی نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «بازار با محدودیت عرضه مواجه است و مصرف‌کنندگان در جنوب‌شرق آسیا این روزها مقادیر محدودی انبارسازی می‌کنند. و دلیل آنکه ما قیمت‌های خود را بالا نگه داشتیم نیز همین مسئله است. ما همچنین برنامه داریم تا قیمت‌های خود در بازار داخلی را 60 دلار در هر تن برای ماه فوریه افزایش دهیم، اگرچه هنوز این مسئله را اعلام نداشته‌ایم.»

ضمناً در تایلند تولیدکننده‌ای محلی در حال حاضر محموله‌های خود را با نرخ 900 تا 910 دلار در هر تن (CIF) به بازار مالزی عرضه می‌دارد، اما قیمت‌های اعلامی‌اش برای بازار داخلی معادل 30 هزار بات تایند (931 دلار در هر تن) (FD، نقد) است.

منبعی نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «عرضه برای ما نیز همانند بسیاری از تولیدکنندگان پی وی سی محدود است. ما باید سهمیه‌ی صادرات خود را کاهش دهیم چراکه بازار داخلی در حال بهبود است. انتظار داریم تقاضا در نیمه‌ی دوم ماه جاری بیش از این بهبود یابد. با وجود این، همچنان در تلاش هستیم میزان فروش خود را محدود کنیم چراکه عقیده داریم هنوز جا برای افزایش‌های بیشتر وجود دارد.»

ارسال نظر