کد خبر : 40721

بهبود عرضه پلی اتیلن سنگین از سوی ایران؛

قیمت‌ پلی اتیلن سنگین و سبک خطی در چین با شروع سال میلادی گران شد

تقاضا همچنان محدود به نیازهای فوری خریداران است، اما فعلاً تاثیر منفی آن به تاثیر از عرضه محدود خنثی می‌شود. با وجود این، احتمال می‌رود هم‌راستا با ارسال محموله‌های ایرانی و این مسئله که تعمیرات و تعطیلی‌های کمتری در سه‌ماهه‌ی نخست سال در آسیا اتفاق می‌افتد، عرضه به زودی افزایش یابد

قیمت‌ پلی اتیلن سنگین و سبک خطی در چین با شروع سال میلادی گران شد

پتروتحلیل-افزایش هزینه‌ها و رشد در بازار معاملات آتی موجب تقویت رویکرد به بازار پلی اتیلن سنگین و سبک خطی در چین شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در چین، قیمت‌های وارداتی و داخلی پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم سال جدید میلادی را با اندکی افزایش شروع کرد؛ چراکه رویکرد به بازار به دلیل افزایش در بازار معاملات آتی و روند افزایشی در صنایع بالادستی بهبود یافت. در خصوص پلی اتیلن سبک نیز تاجران کماکان گزارش می‌دهند تقاضا در پی عرضه بیش‌از حد نیاز پایین بوده است.

در چند هفته پایانی سال 2017، قیمت‌های پلی اتیلن دچار کاهش‌ شدند و قیمت‌های ژانویه‌ی منابع خاورمیانه عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا و اخبار مربوط به رسیدن محموله‌های تاخیری ارسالی از ایران به چین در آینده نزدیک با کاهش‌هایی همراه بودند. با وجود این، در نخستین هفته‌ی سال جدید، قیمت‌های پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم در پی افزایش هزینه‌ها و قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی شروع به افزایش کردند.

چند تاجر در شانگهای اظهار داشتند: «علی‌رغم بهبود عرضه از سوی ایران، سطح کلی عرضه پلی اتیلن سنگین در چین هنوز محدود است و این موجب شده است قیمت‌ها این هفته عمدتاً کاهش‌های اخیر خود را جبران کنند.»

معامله‌کنندگان اظهار داشتند افزایش در بازار معاملات آتی و بالا رفتن هزینه‌ها موجب شده است فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود حدود 10 تا 20 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش دهند. آنان بیان داشتند: «تقاضا همچنان محدود به نیازهای فوری خریداران است، اما فعلاً تاثیر منفی آن به تاثیر از عرضه محدود خنثی می‌شود. با وجود این، احتمال می‌رود هم‌راستا با ارسال محموله‌های ایرانی و این مسئله که تعمیرات و تعطیلی‌های کمتری در سه‌ماهه‌ی نخست سال در آسیا اتفاق می‌افتد، عرضه به زودی افزایش یابد.»

در این میان، برخی فروشندگان بیان داشتند به دلیل ممنوعیت واردات ضایعات پلاستیکی، تقاضای خرید به بدی تقاضا در ماه دسامبر نیست.

بازه‌ی کلی قیمت‌های وارداتی پلی اتیلن سنگین  و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم در حال حاضر به ترتیب 1250 تا 1370 و 1130 تا 1295 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) است. هر دو بازه نشان‌دهنده‌ی افزایش‌هایی تا 40 دلار در هر تن در مقایسه با هفته‌ی گذشته است.

ارسال نظر