کد خبر : 40720

از ابتدای سال جدید میلادی؛

ممنوعیت واردات پلاستیک دست دوم به چین اجرا شد/ رشد قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن ادامه می یابد

پلی‌اتیلن سبک در بازار آتی چین روندی مثبت را در هفتۀ گذشته پشت سر گذاشت که گفته شده اصلی‌ترین دلایل آن، منع واردات پلاستیک دست دوم و واردات محدود پلی‌اتیلن سبک از آمریکا بوده است

ممنوعیت واردات پلاستیک دست دوم به چین اجرا شد/ رشد قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن ادامه می یابد

پتروتحلیل-در سال میلادی گذشته، قانون منع واردات پلاستیک دست دوم به چین که بزرگ‌ترین واردکنندۀ این نوع کالا در دنیا بود به تصویب رسید و از ابتدای سال جدید میلادی به طور رسمی اجرا شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از تجارت صنعت خلیج فارس، در نتیجۀ این قانون، واردات این کالا به چین که عمدتاً از مبدأ اروپا، ژاپن و آمریکا اتفاق می‌افتاد، متوقف شده است. هدف اصلی دولت چین از وضع این قانون، حفظ محیط زیست و سلامت جامعه گزارش شده است.

با اجرای این قانون از ابتدای سال جدید، علاوه بر صنعت جهانی بازیافت پلاستیک، بازار داخلی چین نیز تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت محصولات پلیمری از جمله پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن، در هفتۀ گذشته افزایش یافت که برخی کنشگران بازار معتقدند این روند افزایشی کماکان در آیندۀ نزدیک برقرار خواهد بود (در خصوص افزایش قیمت محصولات پلی اتیلنی در چین باید رشد قیمت زنجیره بالادست آن را نیز در نظر داشت).

همچنین پلی‌اتیلن سبک در بازار آتی چین روندی مثبت را در هفتۀ گذشته پشت سر گذاشت که گفته شده اصلی‌ترین دلایل آن، منع واردات پلاستیک دست دوم و واردات محدود پلی‌اتیلن سبک از آمریکا بوده است؛ هرچند موجودی پایین دو تولیدکنندۀ داخلی نیز تأثیر مهمی در این امر داشته است. از سوی دیگر فروشندگان پلاستیک دست دوم در جستجوی خریداران جدید برای کالای خود، به سراغ کشورهای ناحیۀ جنوب شرق آسیا رفته‌اند. این مسئله حجم پیشنهادات را در این منطقه بالا برده و موجب رضایت خریداران منطقه شده است.

 

ارسال نظر